Využití elektromobility v silniční nákladní dopravě
Use of electromobility in road freight transport
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Tomáš Komárek
Vedoucí práce
Dvořáčková Alexandra
Oponent práce
Smíšek Ondřej
Studijní obor
Logistika a řízení dopravních procesůStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav logistiky a managementu dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem této diplomové práce je ekonomické hodnocení možného využití elektromobility v silniční nákladní dopravě, konkrétně pro kategorii lehkých užitkových vozidel. První část práce se zabývá charakteristikami v dopravě, historickým vývojem, současnou situací, až po analýzu vybraných dopravních prostředků pro zavedení elektromobility v nákladní dopravě. V druhé části práce jsou vypočítány jednotkové náklady na provoz elektrovozidel a vozidel s konvenčním pohonem a následně jsou porovnány v několika variantách. Cílem práce je postup ekonomického hodnocení rentability provozu vozidel s elektrickým pohonem se zohledněním cen ropy či získání dotace na pořízení. The subject of this Diploma Thesis is an economic evaluation of the possible use of electromobility in road freight transport, specifically for the category of light commercial vehicles. The first part of the work deals with the characteristics in transport, historical development, the current situation, up to the analysis of selected means of transport for the introduction of electromobility in freight transport. In the second part of the work, the unit costs for the operation of electric vehicles and vehicles with conventional propulsion are calculated and then compared in several variants. The aim of the work is the procedure of economic evaluation of profitability of operation of electric vehicles taking into account oil prices or obtaining a subsidy for acquisition.
Kolekce
- Diplomové práce - 16117 [200]