Návrh optimálních nahradních letišť po trati vybraného leteckého dopravce
En-route diversion airport analysis for a selected airline
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Lili Pučeková
Vedoucí práce
Olexa Peter
Oponent práce
Hajzler Ota
Studijní obor
Letecká dopravaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalárska práca „Návrh optimálních náhradních letišť po trati vybraného leteckého dopravce“ si kladie za cieľ overenie návrhu metodológie pre výber náhradného letiska po trati letu, na základe výpočtu indexu vhodnosti. Metodológia sa zameriava na efektívnejší výber alternatívneho letiska, a to z hľadiska minimalizácie nákladov, ktoré vznikajú v súvislosti s odklonom letu. Práca analyzuje problematiku odklonu letu po trati z niekoľkých hľadísk, ako z pohľadu leteckého dopravcu, tak aj cestujúcich. Do navrhnutého výpočtového vzorca vstupujú základné a obchodné faktory. Tie určujú vhodnosť letiska na základe aktuálnej dostupnosti jednotlivých faktorov na zvolených letiskách. Metodológia bola aplikovaná na vybraný let a validovaná expertným ohodnotením. Výsledkom práce je jednotný proces pre výber letísk, založený na výpočte indexu vhodnosti náhradných letísk po trati. Tento index je však závislý na tzv. real-time dátach z jednotlivých letísk, ktorých poskytovanie prevádzkovateľmi letísk smerom k leteckým dopravcom vyžaduje presnú kodifikáciu a následnú implementáciu do rozhodovacieho procesu. The bachelor's thesis “En-route Diversion Airport Analysis for a selected Airline” aims to verify the proposed methodology for the selection of an alternative airport along the route of the flight, based on calculation of the suitability index. The methodology focuses on a more efficient selection of an alternative airport, in terms of minimizing the costs that arise due to the diversion of the flight. The work analyses the issue of flight diversion on the route from several points of view, as from the perspective of airlines and also from the passengers point of view. Basic and business factors enter the proposed calculation formula. These determine the suitability of the airport based on the current availability of individual factors at selected airports. The methodology is applied to the selected flight and validated by expert evaluation. The result of the work is a uniform process for the selection of airports, based on the calculation of the index of the suitability of alternative airports along the route. However, this index depends on the availability of so-called real-time data of individual airports, and their provision by airport operators towards airlines requires precise codification and subsequent implementation into the decision-making process.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [708]