Perspektivy použití elektrického pohonu v letecké dopravě
The Prospect of Electric Propulsion application in Air Transport
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Branislav Kadlecaj
Vedoucí práce
Hanus Daniel
Oponent práce
Janko Luboš
Studijní obor
Profesionální pilotStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Predmetom tejto bakalárskej práce je zosumarizovanie už súčasného výskumu a jednotlivých projektov a následne zhodnotenie prespektívneho využitia elektrického pohonu v leteckej doprave. Možnosti využita sa líšia podľa rôznych dizajnových konštrukcií pohonného systému a podľa rôznych kategórií prevádzkovania využitého elektrifikovaného lietadla sa zohľadnujú iné faktory, výhody a nevýhody, ktoré ovplyvňujú potencionálne využite elektrického pohonného systému konkrétnych konštrukčných architektúr. V tejto práci sú teoreticky popísané jednotlivé pohonné systémy spolu s ich výhodami a nevýhodami a mala by slúžiť prevažne ako uľahčenie orietácie v danej problematike. The subject of this bachelor thesis is to summarize the current research and individual projects and then evaluate the perspective use of electric propulsion in air transport. The possibilities of use vary according to the different design constructions of the propulsion system and according to different categories of operation of the used electrified aircraft, other factors, advantages and disadvantages are taken into account that affect the potential use of the electric propulsion system of specific construction architectures. In this work, the individual drive systems are theoretically described together with their advantages and disadvantages and should serve mainly to facilitate orientation in the given issue.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [683]