Vektorové řízení PMSM motoru Yaskawa SGMM-A1S312 na platformě LaunchPad F28069M v prostředí Simulink/Matlab
Vector control of PMSM Yaskawa SGMM-A1S312 motor on LaunchPad F28069M platform in Simulink/Matlab environment
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Tomáš Buriánek
Vedoucí práce
Nečas Martin
Oponent práce
Pelikán Jan
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce je zaměřena na řízení PMSM motoru Yaskawa SGMM-A1S312 vektorovou metodou. Řízení bylo realizováno pomocí vývojové desky LaunchPad F28069M s výkonovým modulem BOOSTXL-DRV8301. V první části práce je popsán princip vektorového řízení, princip realizace vypočítaného akčního zásahu pomocí vektorové modulace a návrh parametrů regulátorů na základě matematického modelu. Ve druhé části práce je pak popsána realizace uvedených principů při řízení skutečného motoru. Řídicí algoritmus je navržen pomocí blokových schémat v programu Simulink. Řízení bylo zprovozněno na úrovni polohové regulace. This thesis is focused on the vector control of the PMSM engine Yaskawa SGMM-A1S312. The vector control was realized using the LaunchPad F28069M development kit with the BOOSTXL-DRV8301 BoosterPack. The first part of the thesis describes the principle of vector control, the principle of implementation of the control action intervention using space vector modulation and the tuning of PI controller parameters based on a mathematical model. The second part of the thesis then describes the implementation of these principles in the control of a real engine. The control algorithm is designed using block diagrams in Simulink. The vector control was managed at a level of position regulation.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12105 [223]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Vizualizace a řízení programovatelnými automaty ControlLogix
Autor: Šimek Pavel; Vedoucí práce: Fuka Jindřich; Oponent práce: Nekvinda Josef
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-07-24) -
H2 optimal control algorithms for vehicle control
Autor: David Vošahlík; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Bušek Jaroslav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-28)Vzestup autonomních vozidel a e-mobility umožňuje nasazení pokročilých řídicích systémů. Řízení na úrovni dynamiky vozidla poskytuje vyšší bezpečnost a lepší odezvu speciálně při velmi rychlých manévrech. Tato práce bere ... -
Možnosti vzdálené správy zařízení I4Control®
Autor: Kercl Jiří; Vedoucí práce: Dobiáš Martin; Oponent práce: Fejtová Marcela
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14)