Zobrazit minimální záznam

Automated optimization of parameters of a gas spark ignition engine



dc.contributor.advisorVávra Jiří
dc.contributor.authorAshwin Srinivasa Raghavan
dc.date.accessioned2021-09-02T22:52:47Z
dc.date.available2021-09-02T22:52:47Z
dc.date.issued2021-09-02
dc.identifierKOS-1070940795205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/97178
dc.description.abstractTato práce se zabývá průzkumem moderních automatizovaných optimalizačních systémů použitelných na motorovém zkušebním stanovišti. Za tímto účelem byla prozkoumány možnosti řady softwarových optimalizačních procedur podle příslušných uživatelských příruček. Byla provedena automatizovaná optimalizace plynového přeplňovaného zážehového motoru motoru Zetor 1605. Za tímto účelem byl model motoru Zetor 1605 postaven v GT-Power a pomocí Design of Experiments (DOE) byla v software AVL CAMEO provedena optimalizace výkonu při plném zatížení. Tato úloha byla provedena pro konfiguraci systému v provedení s nízkotlakým směšovačem (Common Mixer) a vícebodovým vstřikováním paliva (MPFI) s přihlédnutím k praktickým omezením motoru, konkrétně klepání, otáček turbodmychadla, teploty výfukových plynů, tepelného a mechanického namáhání součástí. Klíčová slova: GT-Power, AVL CAMEO, Optimalizace plného zatížení, DOE.cze
dc.description.abstractThis thesis deals with surveying the modern automated optimization systems applicable to the engine testbed. For this purpose, a series of engine performance optimization software (working) operations were understood using their respective user manuals. Associated with this task was the automated optimization of the Zetor 1605 engine, taking into account the tests and optimization of the turbocharged SI gas engine. For this purpose, the Zetor 1605 engine model was built in GT-Power. Using the Design of Experiments (DOE), the performance data generated is coupled with AVL CAMEO for full load performance optimization. Furthermore, this task was carried out for the Common Mixer system and Multi-Point Fuel Injection (MPFI) system configuration taking into account the practical constraints of the engine, namely knock, turbocharger speed, exhaust gas temperature, thermal and mechanical stress of the components. Keywords: GT-Power, AVL CAMEO, Full load Optimization, DOE.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectGT-Powercze
dc.subjectAVL CAMEOcze
dc.subjectOptimalizace plného zatíženícze
dc.subjectDOEcze
dc.subjectAVL CAMEOeng
dc.subjectFull load Optimizationeng
dc.subjectDOE.eng
dc.subjectGTpowereng
dc.titleAutomatizované optimalizace parametrů plynového zážehového spalovacího motorucze
dc.titleAutomated optimization of parameters of a gas spark ignition engineeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeSyrovátka Zbyněk
theses.degree.disciplineAdvanced Powertrainscze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeMaster of Automotive Engineeringcze


Soubory tohoto záznamu







Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam