Návrh pokročilého trakčního systému vozu
Advanced traction system development
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jakub Valerián
Vedoucí práce
Haniš Tomáš
Oponent práce
Lászlo Marek
Studijní obor
Kybernetika a robotikaStudijní program
Kybernetika a robotikaInstituce přidělující hodnost
katedra řídicí technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce pojednává o návrhu pokročilé trakční kontroly pro elektrické vozidlo. První část je věnována teoretickému průzkumu, tedy pohonu celého vozidla a přenosu síly přes pneumatiky, jednotlivým typům elektrických vozidel a porovnání s klasickými vozidly se spalovacím motorem. Je ukázáno, proč je potřeba pro určitá vozidla, pohonem podobná vozidlu v této práci, přijít s novým konceptem pro trakční kontrolu. Druhá část se věnuje podrobněji použitému modelu a principu 'model predictive control' použitému v návrhu řízení a jeho konkrétní implementaci v simulovaném prostředí. Třetí část poté interpretuje dosažené výsledky a závěrem kostatuje možnou budoucí směry rozšíření stávajícího systému. This thesis focuses on the design of an advanced traction control system for an electric vehicle. The first part is dedicated to the theoretical research where the vehicle propulsion is described and relation between the tire and the traction force is discussed. Then the differences between the electric vehicles and a regular internal combustion engine vehicles are described and the necessity of different control approach is pointed out. In the second part the model for the controller design is defined with the Model Predictive Control, which was used for the controller prototype in the simulated environment. The last part is dedicated to the discussion of the results of the testing and suggests possible further improvements to the developed control.
Kolekce
- Diplomové práce - 13135 [328]