Zobrazit minimální záznam

Implementation of B-trees on GPU



dc.contributor.advisorOberhuber Tomáš
dc.contributor.authorTat Dat Duong
dc.date.accessioned2021-08-26T22:51:44Z
dc.date.available2021-08-26T22:51:44Z
dc.date.issued2021-08-26
dc.identifierKOS-862365663205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/96740
dc.description.abstractB-Tree je datová struktura, která provádí vkládání, mazání a vyhledávání klíčů a hodnot se složitostí O(log n). Tato práce se zabývá jejich studiem a implementací na kartách GPU. Byly naimplementovány dvě varianty B-Tree: B+Tree a B-Link-Tree, obě patřičně upravené pro paralelní zpracování. Tyto varianty jsou popsané a implementované pro grafické karty NVIDIA v jazyce C++ s pomocí CUDA API a TNL knihovny. V práci je uvedena analýza existujících GPU i CPU řešení a jednotlivé úpravy a optimalizace provedené na výsledných strukturách. Všechny implementace jsou řádně otestované, změřené a porovnané s vybranými implementacemi dostupnými pro GPU a CPU.cze
dc.description.abstractB-Tree is a data structure that performs inserting, deleting, and searching of key-value pairs in O(log n) time. This thesis is about the implementation of a B-Tree capable of execution on GPU cards. Two variants of B-Tree are implemented: B+Tree and B-Link-Tree, both modified to make use of the parallel processing power. These variants are studied and implemented for NVIDIA GPUs using the C++ programming language and CUDA API with the help of the TNL library. This thesis contains an analysis of existing GPU and CPU solutions and explains the changes and optimizations made to the presented solution. All variants are thoroughly tested, measured, and compared against chosen GPU and CPU implementations.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectdatové strukturycze
dc.subjectB-stromcze
dc.subjectCompute Unified Device Architecturecze
dc.subjectCUDAcze
dc.subjectgrafická kartacze
dc.subjectGPUcze
dc.subjectTNLcze
dc.subjectC++cze
dc.subjectvýpočetní clustercze
dc.subjectHPCcze
dc.subjectřízení paralelního zpracovánícze
dc.subjectdata structureseng
dc.subjectB-Treeeng
dc.subjectCompute Unified Device Architectureeng
dc.subjectCUDAeng
dc.subjectgraphics processing uniteng
dc.subjectGPUeng
dc.subjectTNLeng
dc.subjectC++eng
dc.subjecthigh-performance computingeng
dc.subjectHPCeng
dc.subjectconcurrency controleng
dc.titleImplementace B-stromů na GPUcze
dc.titleImplementation of B-trees on GPUeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeŠimeček Ivan
theses.degree.disciplineTeoretická informatikacze
theses.degree.grantorkatedra teoretické informatikycze
theses.degree.programmeInformatika 2009cze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam