Vodíkový spalovací motor s ultra-nízkými výfukovými emisemi
Hydrogen fueled internal combustion engine with ultra low exhaust emissions
dc.contributor.advisor | Vávra Jiří | |
dc.contributor.author | Maxim Sasin | |
dc.date.accessioned | 2021-08-25T22:52:51Z | |
dc.date.available | 2021-08-25T22:52:51Z | |
dc.date.issued | 2021-08-25 | |
dc.identifier | KOS-1194223891105 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/96726 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce porovnává různé dostupné studie a experimenty které byly provedeny v posledních 20-ti letech na různých výzkumných pracovištích ve světě s cílem zmapování vývoje vodíkových spalovacích motorů v oblasti tepelné účinnosti, zatížení motoru a emise oxidů dusíku. Tato práce se dále zaměřuje na porovnání třech různých vodíkových spalovacích motorů: bude porovnán experimentální jednoválcový motor, na kterém pracoval tým z Argonne National Laboratory, čtyřválcový přeplňovaný motor, upravený na spalování vodíku týmem v TU Graz a experimentální jednoválcový motor, vyrobený ve spolupráci ČVUT a Škoda Auto a.s.. Práce obsahuje kritické zhodnocení možných zlepšení energetických a emisních charakteristik vodíkového motoru. | cze |
dc.description.abstract | This bachelor thesis compares various available studies and experiments that have been performed in the last 20 years at various research institutes around the world to map the development of hydrogen combustion engines in the field of break thermal efficiency, engine load and nitrogen oxides emissions. This thesis focuses on the comparison of three different hydrogen combustion engines: a single-cylinder research engine that was worked on by a team at Argonne National Laboratory, a four-cylinder turbocharged engine adapted for hydrogen operation by a team at TU Graz and a single-cylinder research engine created in cooperation between CTU Prague and Skoda Auto a.s.. The thesis contains a critical evaluation of possible improvements in a field of energy and emission characteristics of the hydrogen engine. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | emise NOx | cze |
dc.subject | Střední efektivní tlak | cze |
dc.subject | Efektivní tepelná účinnost | cze |
dc.subject | NOx emissions | eng |
dc.subject | Brake mean effective pressure | eng |
dc.subject | Brake thermal efficiency | eng |
dc.title | Vodíkový spalovací motor s ultra-nízkými výfukovými emisemi | cze |
dc.title | Hydrogen fueled internal combustion engine with ultra low exhaust emissions | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Syrovátka Zbyněk | |
theses.degree.discipline | bez oboru | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Teoretický základ strojního inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 12120 [293]