Vodíkový spalovací motor s ultra-nízkými výfukovými emisemi
Hydrogen fueled internal combustion engine with ultra low exhaust emissions
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Maxim Sasin
Vedoucí práce
Vávra Jiří
Oponent práce
Syrovátka Zbyněk
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce porovnává různé dostupné studie a experimenty které byly provedeny v posledních 20-ti letech na různých výzkumných pracovištích ve světě s cílem zmapování vývoje vodíkových spalovacích motorů v oblasti tepelné účinnosti, zatížení motoru a emise oxidů dusíku. Tato práce se dále zaměřuje na porovnání třech různých vodíkových spalovacích motorů: bude porovnán experimentální jednoválcový motor, na kterém pracoval tým z Argonne National Laboratory, čtyřválcový přeplňovaný motor, upravený na spalování vodíku týmem v TU Graz a experimentální jednoválcový motor, vyrobený ve spolupráci ČVUT a Škoda Auto a.s.. Práce obsahuje kritické zhodnocení možných zlepšení energetických a emisních charakteristik vodíkového motoru. This bachelor thesis compares various available studies and experiments that have been performed in the last 20 years at various research institutes around the world to map the development of hydrogen combustion engines in the field of break thermal efficiency, engine load and nitrogen oxides emissions. This thesis focuses on the comparison of three different hydrogen combustion engines: a single-cylinder research engine that was worked on by a team at Argonne National Laboratory, a four-cylinder turbocharged engine adapted for hydrogen operation by a team at TU Graz and a single-cylinder research engine created in cooperation between CTU Prague and Skoda Auto a.s.. The thesis contains a critical evaluation of possible improvements in a field of energy and emission characteristics of the hydrogen engine.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [299]