ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Bakalářské práce - 12120
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Bakalářské práce - 12120
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vodíkový spalovací motor s ultra-nízkými výfukovými emisemi

Hydrogen fueled internal combustion engine with ultra low exhaust emissions

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Maxim Sasin
Vedoucí práce
Vávra Jiří
Oponent práce
Syrovátka Zbyněk
Studijní obor
bez oboru
Studijní program
Teoretický základ strojního inženýrství
Instituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato bakalářská práce porovnává různé dostupné studie a experimenty které byly provedeny v posledních 20-ti letech na různých výzkumných pracovištích ve světě s cílem zmapování vývoje vodíkových spalovacích motorů v oblasti tepelné účinnosti, zatížení motoru a emise oxidů dusíku. Tato práce se dále zaměřuje na porovnání třech různých vodíkových spalovacích motorů: bude porovnán experimentální jednoválcový motor, na kterém pracoval tým z Argonne National Laboratory, čtyřválcový přeplňovaný motor, upravený na spalování vodíku týmem v TU Graz a experimentální jednoválcový motor, vyrobený ve spolupráci ČVUT a Škoda Auto a.s.. Práce obsahuje kritické zhodnocení možných zlepšení energetických a emisních charakteristik vodíkového motoru.
 
This bachelor thesis compares various available studies and experiments that have been performed in the last 20 years at various research institutes around the world to map the development of hydrogen combustion engines in the field of break thermal efficiency, engine load and nitrogen oxides emissions. This thesis focuses on the comparison of three different hydrogen combustion engines: a single-cylinder research engine that was worked on by a team at Argonne National Laboratory, a four-cylinder turbocharged engine adapted for hydrogen operation by a team at TU Graz and a single-cylinder research engine created in cooperation between CTU Prague and Skoda Auto a.s.. The thesis contains a critical evaluation of possible improvements in a field of energy and emission characteristics of the hydrogen engine.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/96726
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (9.068Mb)
POSUDEK (210.6Kb)
POSUDEK (140.2Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 12120 [299]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV