Využití blízké fotogrammetrie v podzemních prostorách spojené s moderními metodami vizualizace
Using of close-range photogrammetry in underground spaces joined with modern visualisation method
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Martin Kýhos
Vedoucí práce
Pavelka Karel
Oponent práce
Řezníček Jan
Studijní obor
Inženýrská geodézieStudijní program
Geodézie a kartografieInstituce přidělující hodnost
Katedra geomatikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem diplomové práce je za pomoci blízké fotogrammetrie získat prostorová data části podzemního prostoru bývalého uranového dolu v Dolní Rožínce, nyní v podzemním výzkumném pracovišti (PVP) Bukov, a ta vizualizovat v prostředí virtuální reality (VR). Praktická část zahrnuje tvorbu 3D modelu v softwaru Agisoft Metashape Professional a jeho následné převedení do prostředí VR. Data pro tvorbu modelu byla získána za pomoci dvou neměřických fotografických kamer a následně byla zpracována metodou IBMR. Součástí práce byla dále tvorba virtuálního prostředí v softwaru Unreal Engine 4. Výsledkem práce je EXE aplikace obsahující virtuální prostředí, které je možné podrobně procházet za pomoci VR headsetů. The objective of this thesis is to use close range photogrammetry and create a modern visualisation of a part of a former underground mine in Dolní Rožínka, today The Bukov Underground Research Facility (URF). The practical part consists of creating a 3D model of the former underground mine and converting it into a virtual reality (VR) environment. The data used for creating the model was collected using two non-metric photogrammetric cameras and was processed using the IBMR method. Component to the thesis was the creation of a virtual environment using the software Unreal Engine 4 (UE4). For the creation of the URF virtual model, it was necessary to create new materials to achieve the desired visualisation; the materials were generated from the texture of a model created in Agisoft Metashape Professional. The final result of the thesis is an EXE application, with which it is possible to view and walk through the URF using a VR headset.
Kolekce
- Diplomové práce - 11155 [153]