Zobrazit minimální záznam

Adaptation of the School and Pedagogical Staff to the Need of the Online Classes



dc.contributor.advisorBronec Oldřich
dc.contributor.authorMarkéta Strečková
dc.date.accessioned2021-06-19T22:52:05Z
dc.date.available2021-06-19T22:52:05Z
dc.date.issued2021-06-19
dc.identifierKOS-1086044832905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/95644
dc.description.abstractNa jaře 2020 se z důvodu pandemie Covid-19 uzavřely školy, které byly nuceny přejít na distanční výuku, která ve své třetí vlně trvá do května 2021. Oproti standardnímu fungování školství byl management této změny ponechán v rukou vedení jednotlivých škol. Cílem práce bylo zjistit, jak se jedna vybraná škola a její pedagogičtí pracovníci adaptovali na nutnost výuky na dálku. Výzkum byl veden jako případová studie se zakotvenou teorií. Data byla získána z hloubkových rozhovorů a dokumentů a byla analyzovaná z perspektivy managementu změn, teorie šíření inovací a modelu přijímání technologií a poté i metodou zakotvené teorie. Vybraná základní škola se adaptovala na nutnost distanční výuky, a to i bez důkladnější znalosti managementu změn. Délka adaptace byla dále silně ovlivněna nízkou digitální kompetencí. Během procesu přechodu na distanční výuku učitelé naráželi na negativní jevy způsobené nesouladem se zaběhlým systémem školství jako jsou vymahatelnost, nespravedlnost ve třídním kolektivu a nespravedlnost mezi kolegy. Doporučení pro školu je rozvinutí znalostí v oblasti managementu změny pro vedení a v oblasti digitální kompetence pro všechny pedagogické pracovníky. Návrhem pro další výzkum, popřípadě debatu na vyšší úrovni, je diskuse otázek na téma hodnota a funkce školy a možnosti jejich naplnění v distanční výuce.cze
dc.description.abstractDuring spring 2020, the schools were forced to start teaching remotely due to the Covid-19 pandemic. Distance learning is in its third wave lasting do May 2021. In comparison to the regular operation of the education system, the competence to manage this change was left up to the management of individual schools. The goal of this thesis was to examine how the selected school and its pedagogical staff adapted to the need of distance learning. The research was conducted as a case study with the use of the Grounded Theory. Data was gathered by in-depth interviews and documents and analysed from the perspective of Change Management theories, Innovation Diffusion Theory and Technology Acceptance Model. Further, it was analysed using the Grounded Theory. The selected school adapted to the need of distance learning without deep knowledge of change management. Furthermore, the length of the adaptation was influenced by the low digital competence. During the transition to distance learning, the teachers collided with the negative effects caused by the misalignment with the standard educational system such as enforceability, injustice among the classmates, and injustice among the colleagues. The recommendations for the selected school are to enhance the change management competence for the school management and to enhance the digital competence of all the pedagogical staff. The proposal for further research, alternatively for debate on a higher hierarchical level, is a discussion about the value and function of the school and possibilities of how to fulfil it during distance learning.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectAdaptacecze
dc.subjectCovid-19cze
dc.subjectdigitální technologiecze
dc.subjectdistanční výukacze
dc.subjectjednotná komunikační platformacze
dc.subjectmanagement změnycze
dc.subjectpřijímání technologiícze
dc.subjectšíření inovacícze
dc.subjectuzavření školcze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectAdaptationeng
dc.subjectchange managementeng
dc.subjectCovid-19eng
dc.subjectdigital technologieseng
dc.subjectdistance learningeng
dc.subjectInnovation Diffusion Theoryeng
dc.subjectprimary/secondary schooleng
dc.subjectschool lockdowneng
dc.subjectTechnology Acceptance Modeleng
dc.subjectunified communication platform eng
dc.titleAdaptace školy a pedagogických pracovníků na nutnost distanční výukycze
dc.titleAdaptation of the School and Pedagogical Staff to the Need of the Online Classeseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeSadílek Tomáš
theses.degree.grantorinstitut manažerských studiícze
theses.degree.programmeProjektové řízení inovacícze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam