Zvyšování výkonu spalovacích motorů laděním potrubních systémů
Powerboosting of ICEs by means of pipe systems tuning
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jan Vondráček
Vedoucí práce
Macek Jan
Oponent práce
Doleček Vít
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá možným zvýšením výkonu atmosférického spalovacího motoru BMW M20B20 pomocí změn potrubních systémů motoru. V první části se práce věnuje laděným potrubním systémům společně s vlivem časování ventilů. V druhé části se práce zabývá návrhem ideálního Helmholtzova rezonátoru pro daný motor. Závěrečná část práce je zhodnocení dosažených výsledků a možných zlepšení. This Bachelor’s thesis deals with a possible increase of brake power and brake torque of naturally aspirated internal combustion engine BMW M20B20 by means of pipe systems tuning. First part of thesis is focused at pipe systems resonation also with valve timing. The second part deals with the design of an ideal Helmholtz resonator for this particular engine. In the final part are described results and possible improvements.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [293]