Zvyšování výkonu spalovacích motorů laděním potrubních systémů
Powerboosting of ICEs by means of pipe systems tuning
dc.contributor.advisor | Macek Jan | |
dc.contributor.author | Jan Vondráček | |
dc.date.accessioned | 2021-06-19T22:51:40Z | |
dc.date.available | 2021-06-19T22:51:40Z | |
dc.date.issued | 2021-06-19 | |
dc.identifier | KOS-878589731005 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/95629 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá možným zvýšením výkonu atmosférického spalovacího motoru BMW M20B20 pomocí změn potrubních systémů motoru. V první části se práce věnuje laděným potrubním systémům společně s vlivem časování ventilů. V druhé části se práce zabývá návrhem ideálního Helmholtzova rezonátoru pro daný motor. Závěrečná část práce je zhodnocení dosažených výsledků a možných zlepšení. | cze |
dc.description.abstract | This Bachelor’s thesis deals with a possible increase of brake power and brake torque of naturally aspirated internal combustion engine BMW M20B20 by means of pipe systems tuning. First part of thesis is focused at pipe systems resonation also with valve timing. The second part deals with the design of an ideal Helmholtz resonator for this particular engine. In the final part are described results and possible improvements. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Spalovací motor | cze |
dc.subject | Rezonance | cze |
dc.subject | Laděné potrubí | cze |
dc.subject | Atmosférické přeplňování | cze |
dc.subject | BMW | cze |
dc.subject | Helmholtzův rezonátor | cze |
dc.subject | Internal combustion engine | eng |
dc.subject | resonance | eng |
dc.subject | pipe systems tuning | eng |
dc.subject | naturally aspirated | eng |
dc.subject | BMW | eng |
dc.subject | Helmholtz resonator | eng |
dc.title | Zvyšování výkonu spalovacích motorů laděním potrubních systémů | cze |
dc.title | Powerboosting of ICEs by means of pipe systems tuning | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Doleček Vít | |
theses.degree.discipline | bez oboru | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Teoretický základ strojního inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 12120 [287]