Aplikace ARDesk - manipulace s objekty
Application ARDesk - object manipulation
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Oliver Szöllösi
Vedoucí práce
Chludil Jiří
Oponent práce
Richtr Radek
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
Informatika 2009Instituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Táto bakalárska práca sa venuje vývoju nového spôsobu manipulácie s virtuálnymi objektmi v aplikácii ARDesk. Aplikácia ARDesk je výuková aplikácia určená pre študentov základných a stredných škôl využívajúca rozšírenú realitu na vizualizáciu 3D geometrických útvarov s cieľom pomôcť študentom pri preberaní stereometrie. Práca analyzuje spôsoby manipulácie s objektmi v rozšírenej realite ako alternatívu k manipulácii pomocou dotykového displeja, navrhuje a implementuje vhodné riešenie pre aplikáciu ARDesk. Analýza ukázala, že najvhodnejším spôsobom manipulácie pre aplikáciu ARDesk bude manipulácia pomocou ukazovátka osadeného pozičnou značkou typu ArUco. Prototyp je implementovaný pomocou modulu ArUco knižnice OpenCV v jazyku Java. This bachelor's thesis deals with the developoment of a new way of manipulating virtual objects in ARDesk application. ARDesk application is and educational application for highschool students which is using augmented reality to visualize 3D geometric shapes in order to help the students when learning stereometry. This thesis analyzes different approaches of object manipulation in augmented reality as an alternative to manipulation via touch screen, proposes and implements a solution specific for ARDesk application. Analysis showed that manipulation using a physical paddle fitted with an ArUco fiducial marker is the most suitable for ARDesk application. The prototype is implemented using ArUco module of the OpenCV library in programming language Java.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1608]