Snímač pro měření elektrického proudu kolejnicí
Sensor for Measuring Electric Current by Rail
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jonáš Kubát
Vedoucí práce
Hospodka Jiří
Oponent práce
Matoušek Patrik
Studijní obor
ElektronikaStudijní program
Elektronika a komunikaceInstituce přidělující hodnost
katedra mikroelektronikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá návrhem a realizací Snímače pro měření elektrického proudu kolejnicí pro kolejovou část systémů LVZ. První 2 kapitoly práce shrnují relevantní principy vlakového zabezpečení a definují požadované vlastnosti senzoru. 3. část se zabývá rešerší metod snímání proudu a jejich použitelností pro tento účel snímání. Ve 4. části jsou provedeny optimalizace a simulace jednotlivých konfigurací v prostředí Ansys Maxwell 3D, přičemž největší pozornost je věnována indukční cívce s ocelovým jádrem. Poslední část popisuje realizaci navrženého senzoru včetně testování jeho vlastností. Závěrem jsou shrnuty dosažené parametry. This thesis is about design and realisation of Sensor for measuring electric current in rail for stationary part of railway section-security systems. First 2 chapters summarise relevant principles of railway security systems and define required parameters of the sensor. The 3rd part reviews methods of current sensing and their usability for this purpose. In the 4th part optimisation and simulation of each configuration is done using Ansys Maxwell 3D environment, while the greatest attention is given to induction coil with steel core. Last part describes realisation of designed sensor including testing of its properties. In conclusion are summarised achieved parameters.
Kolekce
- Diplomové práce - 13134 [267]