Použití evolučních algoritmů pro navigaci v bludišti
Using Evolutionary Algorithms for Navigating through Maze-like Environments
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Jiří Němeček
Supervisor
Olšák Miroslav
Opponent
Šimeček Ivan
Field of study
Znalostní inženýrstvíStudy program
Informatika 2009Institutions assigning rank
katedra aplikované matematikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá generalizací agenta pro vyhledávání cesty v bludišti, použitím neuronových sítí učených evolucí, nazývaných Genetické Neuronové Sítě (GNN). Práce zkoumá vícero evolučních přístupů a srovnává jejich vlastnosti. Nejlépe fungující GNN jsou poměřeny na složitějších bludištích a jejich výsledky ukazují potenciál v použití GNN pro zpětnovazební učení. This thesis attempts to generalize a maze solving agent using Artificial Neural Networks trained by evolution, referred to as Genetic Neural Networks (GNNs). It explores multiple evolutionary approaches, giving their comparative review. The best configurations of GNNs are evaluated on more complex, previously unseen mazes. The results are signaling potential in the use of GNNs for Reinforcement Learning.
Collections
- Bakalářské práce - 18105 [295]