ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Departments
  • Department of Applied Mathematics
  • Bachelor Theses - 18105
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Departments
  • Department of Applied Mathematics
  • Bachelor Theses - 18105
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Použití evolučních algoritmů pro navigaci v bludišti

Using Evolutionary Algorithms for Navigating through Maze-like Environments

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Jiří Němeček
Supervisor
Olšák Miroslav
Opponent
Šimeček Ivan
Field of study
Znalostní inženýrství
Study program
Informatika 2009
Institutions assigning rank
katedra aplikované matematiky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se zabývá generalizací agenta pro vyhledávání cesty v bludišti, použitím neuronových sítí učených evolucí, nazývaných Genetické Neuronové Sítě (GNN). Práce zkoumá vícero evolučních přístupů a srovnává jejich vlastnosti. Nejlépe fungující GNN jsou poměřeny na složitějších bludištích a jejich výsledky ukazují potenciál v použití GNN pro zpětnovazební učení.
 
This thesis attempts to generalize a maze solving agent using Artificial Neural Networks trained by evolution, referred to as Genetic Neural Networks (GNNs). It explores multiple evolutionary approaches, giving their comparative review. The best configurations of GNNs are evaluated on more complex, previously unseen mazes. The results are signaling potential in the use of GNNs for Reinforcement Learning.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/95419
View/Open
PLNY_TEXT (1.238Mb)
PRILOHA (28.29Mb)
POSUDEK (42.53Kb)
POSUDEK (42.49Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 18105 [369]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV