Vizualizace pokročilých reprezentací vzhledu materiálů
Visualization of advanced material appearance representations
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Vít Zadina
Vedoucí práce
Filip Jiří
Oponent práce
Havran Vlastimil
Studijní obor
Počítačová grafikaStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá vizualizací pokročilých materiálů a jejich vzhledu. Vysvětluje pojem vizuální textura. Věnuje se problematice popisu materiálů pomocí různých reprezentací (GRF, BRDF, SVBRDF, BTF). Popisuje vybrané formáty používané pro reprezentaci materiálů (MTL, AxF, BIG, MIF). Obsahuje rešerši vybraných rendererů (V-ray, Corona, Cycles, Mitsuba a PBRT) a jejich možná rozšíření. Součástí práce je implementace rozšíření pro renderování z několika BTF reprezentací uložených ve formátu MIF pro Mitsuba renderer včetně možnosti mipmappingu a anizotropního filtrování. Součástí této implementace je třída BigRender, která slouží pro komunikaci mezi MIF knihovnou a rendererem. Tato třída může být použita při implementaci podpory MIF formátu i do dalších rendererů. V rámci diplomové práce jsem také implementoval převodník (BigConvert) z původní verze BIG formátu do MIF formátu, jehož součástí je i generování mipmap pro mipmaping a anizotropické filtrování. V práci popisuji postup tohoto generování i samotnou implementaci anizotropního filtrování i mipmappingu. Master's thesis deals with the visualization of advanced materials and their appearance. It explains the concept of visual texture. Also, it deals with the issue of describing materials using different representations (GRF, BRDF, SVBRDF, BTF). The thesis describes selected formats used for material representation (MTL, AxF, BIG, MIF). It also contains a search of selected renderers (V-ray, Corona, Cycles, Mitsuba, and PBRT) and their possible extensions. The implementation of extensions for rendering several BTF representations saved in the MIF format for the Mitsuba renderer is part of the thesis. It includes the possibility of mipmapping and anisotropic filtering. A BigRender class, which is a part of this implementation, is used for communication between the MIF format and the renderer. This class can be used when implementing the MIF format support into other renderers. As a part of my master's thesis, I also implemented a converter (BigConvert) from the original version of the BIG format to the MIF format. The converter also includes the generation of mipmaps for mipmapping and anisotropic filtering. The thesis describes the process of generating the actual implementation and anisotropic filtering and mipmapping.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Diplomové práce - 13139 [413]