Šikana na střední škole
Bullying at Secondary School
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Daniel Ďurčo
Vedoucí práce
Dobrovská Dana
Oponent práce
Vobořilová Jarmila
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce je koncipována teoreticko – empiricky a jejím cílem je zjištění, jaká je současná situace výskytu šikany na střední odborné škole. V teoretické části BP jsou prezentovány základní poznatky, jak je popisují soudobé odborné prameny (definice, historie, agrese, agresivita, formy, projevy, směry, stádia, důsledky, prevence a aktéři šikany). Cílem empirické části je analýza postojů studujících vybrané střední školy, s důrazem na projevy šikany, osobnost šikanovaných a šikanérů, motivace k šikaně a možnosti její prevence. Výzkumná sonda je provedena prostřednictvím dotazníkového šetření. The bachelor thesis is designed on the theoretical-empirical background with the aim to describe and analyze current situation of the occurrence of bullying at a secondary vocational school. In the theoretical part of the thesis, basic information on this subject is reflected as presented by recent expert resources (topics include definitions, history, aggression, aggressiveness, forms, manifestations, directions, levels, consequences, prevention and actors of bullying). The aim of the empirical part is to analyze the attitudes of selected secondary school students, with emphasis on the manifestations of bullying, the character of bullied and bullies, the motivation for bullying and the possibility of its prevention. Research was designed and performed through a questionnaire survey.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1278]