Zobrazit minimální záznam

Data-Driven Automated Dynamic Pricing for E-commerce



dc.contributor.advisorMrkos Jan
dc.contributor.authorJiří Moravčík
dc.date.accessioned2021-06-01T22:51:55Z
dc.date.available2021-06-01T22:51:55Z
dc.date.issued2021-06-01
dc.identifierKOS-958759692405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/94420
dc.description.abstractV této práci navrhujeme nový přístup k dynamické cenotvorbě v prostředí e-commerce, konkrétně internetového obchodu s módou. Poprvé se pokusíme využít metod offline zpětnovazebního učení a napodobovacího učení v oblasti dynamické cenotvorby. Používáme dva algoritmy, a to konzervativní Q-učení a klonování chování. Formalizujeme problém cenotvorby jako Markovův rozhodovací proces, pak aplikujeme navrhované algoritmy na skutečnou datovou sadu z malého internetového obchodu. Výsledky ukazují, že naše metody jsou schopné dosáhnout dobrých výsledků srovnatelných s lidskými odborníky. Provádíme dvě samostatné evaluace. V první z nich lidský expert hodnotí cenové doporučení nejlepší metody s průměrnou známkou 1,31 z 5 (1 je nejlepší možné skóre). Druhá evaluace ukazuje, že všechny naše navrhované metody překonávají základní statickou metodu minimálně o 27%. Tuto simulovanou evaluaci provádíme pomocí vlastního simulátoru implementovaného ve frameworku OpenAI Gym. Pro exeprtní evaluaci vytváříme vlastní metodiku založenou na webovém rozhraní.cze
dc.description.abstractIn this thesis, we propose a novel approach to dynamic pricing in the setting of e-commerce, specifically fashion retail. For the first time, we attempt to use the methods of Offline Reinforcement Learning and Imitation Learning in the domain of dynamic pricing. We use two algorithms, namely, the Conservative Q-learning and Behavioral Cloning. We formalize the pricing problem as a Markov Decision Process, then we apply the proposed algorithms to a real-world dataset from a small e-commerce business. The results show that our methods are able to achieve good results on par with human experts. We carry out two separate evaluations. In the first one, a human expert grades the pricing recommendations of the best method with an average grade 1.31 out of 5 (1 being the best possible score). The second evaluation shows that all our proposed methods outperform the static baseline method by a minimum margin of 27%. We perform this simulated evaluation via a custom simulator implemented in OpenAI's Gym. For the expert evaluation, we develop a custom methodology based on a web interface.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectdynamická cenotvorbacze
dc.subjecte-commercecze
dc.subjectzpětnovazební učenícze
dc.subjectdynamic pricingeng
dc.subjecte-commerceeng
dc.subjectreinforcement learningeng
dc.titleAutomatizovaná dynamická cenotvorba pro e-shop na základě datcze
dc.titleData-Driven Automated Dynamic Pricing for E-commerceeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeSeitz Dominik Andreas
theses.degree.disciplineZáklady umělé inteligence a počítačových vědcze
theses.degree.grantorkatedra kybernetikycze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam