Únavová životnost železničního mostu v Púchově
The fatigue residual life of the railway bridge in Púchov
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Pavla Fialová
Vedoucí práce
Ryjáček Pavel
Oponent práce
Vlasák Martin
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra ocelových a dřevěných konstrukcíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce zkoumá dva detaily na ocelovém železničním mostě na Slovensku u stanice Púchov. Most se skládá ze šesti prostě uložených nosníků. První a poslední dvě pole jsou konstrukce spřažené, zatímco dvě hlavní pole jsou tvořeny Langerovými trámy a překlenují rozpětí 124,8 m přes řeku Váh. Řešenými detaily jsou připojení styčníkových plechů pro závěsy na hlavní nosníky Langerových trámů a konzoly pro sloupky protihlukové stěny přivařené k horní pásnici pravého trámu. Konstrukčně jsou tyto detaily navrženy poměrně neobvykle a předpokládá se, že v těchto místech budou vznikat velká normálová napětí. Cílem práce je prověřit jejich namáhání použitím metody hot-spot a stanovit únavovou životnost mostu, jež je na těchto detailech pravděpodobně závislá. The thesis analyses two details of a steel railway bridge in Slovakia near the station Púchov. The bridge consists of six several simple spans. The first and last two spans are composite, while two main spans are formed by the Langer beams and they are crossing the Váh river with the 124,8 m spans. Analysed details are connections of gusset plates for hangers to main beams of the Langer beam-bridge and cantilevers for columns of noise barrier wall, which are welded to top flange of the right beam. These details are designed quite unusually and it is assumed, that high normal stresses can occur in these areas. The aim of the thesis is to analyse and check the stresses using the hot-spot method and predict the residual fatigue life of the bridge, that probably depends on those details.
Kolekce
- Diplomové práce - 11134 [610]