Inertery a dynamické hltiče pro odpružení vozidel
Inerters and dynamic absorbers for vehicle suspensions
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Němec
Vedoucí práce
Šika Zbyněk
Oponent práce
Steinbauer Pavel
Studijní obor
MechatronikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tématem diplomové práce je návrh rozšířených variant odpružení automobilů. Předmětem zkoumání jsou varianta s inertorem, varianta s dynamickým hltičem a varianta s kombinací dynamického hltiče a poloaktivního tlumení. Byla provedena optimalizace parametrů všech variant bez aktivních prvků. Na základech těchto optimalizovaných variant pak bylo navrženo odpružení s aktivním hltičem a s poloaktivním tlumením. The thesis deals with extended structures of vehicle suspension. Several variants have been investigated that employ an inerter, a dynamic absorber and a combination of dynamic absorber and semi-active damping. All passive suspension variants have been optimized. Based on the optimized variants an active suspension has been designed employing the active dynamic absorber and semi-active damping.
Kolekce
- Diplomové práce - 12105 [219]