Návrh a konstrukce mazacího systému jednoválcového experimentálního motoru
Design and construction of a lubrication system for a single-cylinder engine
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jan Dvořák
Vedoucí práce
Hořenín Jindřich
Oponent práce
Emrich Miloslav
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Hlavním cílem předkládané bakalářské práce je návrh a konstrukce mazacího systému jednoválcového experimentálního motoru vrtání 105 mm x zdvih 120 mm, který umožňuje regulaci ostřiku pístu. Práce se skládá z části teoretické a praktické. V teoretické části jsou uvedeny jednotlivé prvky mazacích systémů ze sériových spalovacích motorů. V části praktické je pak popsán postup návrhu a konstrukce optimálního olejového hospodářství s ohledem na laboratorní měření. Přínosem této práce je řešení, které při určité modifikaci lze aplikovat i na jiné experimentální motory. The purpose of this bachelor thesis is to design and construct the engine lubrication system. It is a single-cylinder experimental engine a bore 105 mm x stroke 120 mm, which allows a regulation of the piston spray. The thesis consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part describes individual elements of the lubrication system from serial internal combustion engines. The practical part describes the design and construction of the optimal oil management with respect to laboratory measurements. The benefit of this thesis is that it can be easily adapted for other experimental engines.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [297]