Zobrazit minimální záznam

Universal Gesture System for Virtual Reality



dc.contributor.advisorPauš Petr
dc.contributor.authorVojtěch Harašta
dc.date.accessioned2021-01-29T23:51:33Z
dc.date.available2021-01-29T23:51:33Z
dc.date.issued2021-01-29
dc.identifierKOS-962290788305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/92922
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá tvorbou alternativního řešení pro ovládání VR aplikací, a to pomocí zavedení univerzálního systému gest. Tento systém gest je oproštěn od fyzických prvků pro ovládání, jako jsou tlačítka na ovladači, takže je použitelný na většině VR hardware, ať už se jedná o mobilní, konzolové či počítačové VR. Umožňuje vývojářům tvořit libovolná gesta pomocí VR hardware se sledováním pohybu a napojit je na funkce aplikace, ať už je gesto tvořeno jednou rukou nebo třeba všemi pěti prsty. V práci je nejdříve provedena analýza současných VR produktů a systémů využívajících gesta. Na základě výsledků analýzy je navrhnut a implementován systém gest, který umožňuje přidat funkcionalitu gest do libovolného projektu v Unreal Engine a zároveň je použitelný na většině VR produktech. Díky tomu vývojář nemusí nastavovat aplikaci pro každý produkt zvlášť.cze
dc.description.abstractThis master's thesis is focused on creating an alternative to traditional input handling in VR applications, by using a universal gesture system. The gesture system is not using any physical inputs, such as buttons on a controller, so it can be used on basically any existing VR hardware, be it mobile, console or PC VR. The system enables developers to create their own gestures, using VR hardware with motion tracking, and connect that gesture to a function from the application, be it gesture made with just one hand or, for example, all five fingers. The thesis contains research of current VR products and other systems using gestures, and based on this research, the gesture system is designed and implemented. The gesture system adds gesture functionality to any Unreal Engine project and makes that application usable on most VR products, so that the developer doesn't have to worry about making product-specific changes to the application.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectVirtuální realitacze
dc.subjectGestacze
dc.subjectUniverzální ovládánícze
dc.subjectUnreal Enginecze
dc.subjectVstupcze
dc.subjectVirtual realityeng
dc.subjectGestureseng
dc.subjectUniversal controleng
dc.subjectUnreal Engineeng
dc.subjectInputeng
dc.titleUniverzální systém gest pro virtuální realitucze
dc.titleUniversal Gesture System for Virtual Realityeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeChludil Jiří
theses.degree.disciplineWebové a softwarové inženýrstvícze
theses.degree.grantorkatedra softwarového inženýrstvícze
theses.degree.programmeInformatikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam