Zobrazit minimální záznam

Preparedness of Grammar School Students to Provide First Aid Help When Participating in a Car Crash Accident



dc.contributor.advisorDonevová Monika
dc.contributor.authorJakub Staněk
dc.date.accessioned2020-10-15T20:54:07Z
dc.date.available2020-10-15T20:54:07Z
dc.date.issued2019-09-06
dc.identifierKOS-773337286605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/91292
dc.description.abstractV práci s názvem Připravenost studentů gymnázií na první pomoc při dopravní nehodě jsme se zabývali v rámci teoretické části komplexním popisem poskytování laické první pomoci během dopravní nehody, tedy náhle vzniklou situací, která vyžaduje speciální přístup ze strany poskytovatele první pomoci. Dále jsme se zabývali zraněními, které jsou při dopravní nehodě nejčastější a nejzávažnější. V rámci praktické části jsme na základě testování 120 studentů ze tří gymnázií v České republice zjišťovali jejich připravenost na situaci poskytování první pomoci při dopravní nehodě v návaznosti na všeobecné gymnaziální vzdělání. Dále byla předmětem praktické části odborná přednáška na téma první pomoci při dopravní nehodě a opětovné zkoumání znalostí studentů o tomto tématu. Veškeré testování probíhalo pomocí anonymního testu o 12 teoretických vědomostních otázkách. Tyto poznatky jsme porovnali a určili pomocí grafického znázornění změnu ve výsledcích z jednotlivých testů a v jednotlivých testových otázkách. Rovněž jsme porovnali výsledky studentů jednotlivých gymnázií. Výsledky znalostí studentů v prvním testování, jejichž průměrná hodnota byla 73 % jsme zhodnotili jako neuspokojivé. V návaznosti na odbornou přednášku se výsledky zvýšily o 14 %. Mezi jednotlivými gymnázii byl v prvním testování zjištěn rozdíl, který byl v prvním testování v průměrném výsledku 10 %. V návaznosti na přednášku byly rozdíly na jednotlivých školách sníženy na hodnotu 4 %. Na základě těchto výsledků jsme zhodnotili přednášku jako jednoznačně přínosnou pro připravenost celého zkoumaného souboru studentů a určili jsme postup, kterým lze vědomosti studentů v této oblasti nadále zlepšovat.cze
dc.description.abstractThe theoretical section of the thesis titled "Preparedness of Grammar School Students to Provide a First Aid Help when Participating in a Car Crash Accident" focused on a comprehensive description of how to provide lay first aid during a car accident, i.e. an incident which occurs suddenly and requires special approach on the side of a person who provides first aid. Moreover, we addressed injuries which occur most frequently as a result of car accidents and the most serious injuries. As for the practical section, we analyzed 120 students attending three grammar schools in the Czech Republic on the basis of testing their readiness for situations when they are supposed to provide first aid during car accidents, specifically in relation to general education received in grammar schools. Furthermore, the practical part included a lecture on the topic of first aid during a car accident. Subsequently, the students' knowledge of this issue was tested once more. The complete testing took place in the form of an anonymous questionnaire which consisted of 12 theoretical questions. The results were compared and turned into a graphical chart which shows the changes in the results of the individual tests and in individual questions. Further, we also compared the results of students attending the individual grammar schools. We have assessed the students' knowledge during the first testing, which amounted to an average result of 73 %, as unsatisfactory. After the students underwent the expert lecture, the answers improved by 14 %. Also, the first testing uncovered differences among the individual grammar schools of up to the average of 10 %. After the lecture, the differences among the grammar schools decreased to 4 %. Based on these results, we consider the lecture to be clearly beneficial for the readiness of the entire set of assessed students. Moreover, we introduced an approach which shall be used in order that the students' knowledge of this field kept improving.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectDopravní nehodacze
dc.subjectprvní pomoccze
dc.subjectstudenticze
dc.subjectzraněnícze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectCar accidenteng
dc.subjectfirst aideng
dc.subjectstudentseng
dc.subjectinjuryeng
dc.subjecteducationeng
dc.titlePřipravenost studentů gymnázií na první pomoc při dopravní nehoděcze
dc.titlePreparedness of Grammar School Students to Provide First Aid Help When Participating in a Car Crash Accidenteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeWolfová Vlasta
theses.degree.disciplineZdravotnický záchranářcze
theses.degree.grantorkatedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvacze
theses.degree.programmeSpecializace ve zdravotnictvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam