Zobrazit minimální záznam

Reliability Assessment by Means of FMEA Method and Ontology Engineering



dc.contributor.advisorŠtumbauer Oldřich
dc.contributor.authorMarkéta Adamcová
dc.date.accessioned2020-09-10T22:51:25Z
dc.date.available2020-09-10T22:51:25Z
dc.date.issued2020-09-10
dc.identifierKOS-878300101305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/90652
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je realizace automatizovaného hodnocení spolehlivosti letadlových komponent s pomocí existujících ontologických modelů metodiky FMEA. V první části práce je popsána současná situace na poli spolehlivostních analýz, dále následuje popis vybraného letadlového systému – systému odmrazování vstupního hrdla motoru. V praktické části je na vybraný systém vypracována analýza FMEA nejprve s tradičním přístupem, poté s ontologickým přístupem. Výsledky jsou porovnány a jsou navrženy změny vybraného ontologického modelu, které vedou ke zkvalitnění a zlepšení automaticky generovaného výsledku ontologického modelu.cze
dc.description.abstractThe objective of this bachelor thesis is the implementation of automated evaluation of aircraft components reliability using existing ontological models of FMEA methodology. The first part describes the current situation in the field of reliability analysis, as well as a description of the selected aircraft system - engine anti-ice system. In the practical part, the FMEA analysis of the selected system is first done in a traditional approach and then with an ontological approach. The results are compared and evaluated, and changes are made to selected ontology, which lead to the improvement of the automatically generated output by means of the ontology.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectFMEAcze
dc.subjectontologiecze
dc.subjectkonceptuální modelcze
dc.subjectspolehlivostcze
dc.subjectspolehlivostní analýzacze
dc.subjectbezpečnostcze
dc.subjectFMEAeng
dc.subjectontologyeng
dc.subjectconceptual modeleng
dc.subjectreliabilityeng
dc.subjectreliability analysiseng
dc.subjectsafetyeng
dc.titleHodnocení spolehlivosti metodou FMEA s využitím ontologického inženýrstvícze
dc.titleReliability Assessment by Means of FMEA Method and Ontology Engineeringeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeKostov Bogdan
theses.degree.disciplineLetecká dopravacze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam