Hodnocení spolehlivosti metodou FMEA s využitím ontologického inženýrství
Reliability Assessment by Means of FMEA Method and Ontology Engineering
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Markéta Adamcová
Vedoucí práce
Štumbauer Oldřich
Oponent práce
Kostov Bogdan
Studijní obor
Letecká dopravaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této bakalářské práce je realizace automatizovaného hodnocení spolehlivosti letadlových komponent s pomocí existujících ontologických modelů metodiky FMEA. V první části práce je popsána současná situace na poli spolehlivostních analýz, dále následuje popis vybraného letadlového systému – systému odmrazování vstupního hrdla motoru. V praktické části je na vybraný systém vypracována analýza FMEA nejprve s tradičním přístupem, poté s ontologickým přístupem. Výsledky jsou porovnány a jsou navrženy změny vybraného ontologického modelu, které vedou ke zkvalitnění a zlepšení automaticky generovaného výsledku ontologického modelu. The objective of this bachelor thesis is the implementation of automated evaluation of aircraft components reliability using existing ontological models of FMEA methodology. The first part describes the current situation in the field of reliability analysis, as well as a description of the selected aircraft system - engine anti-ice system. In the practical part, the FMEA analysis of the selected system is first done in a traditional approach and then with an ontological approach. The results are compared and evaluated, and changes are made to selected ontology, which lead to the improvement of the automatically generated output by means of the ontology.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [708]