ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Bakalářské práce - 16121
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Bakalářské práce - 16121
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hodnocení spolehlivosti metodou FMEA s využitím ontologického inženýrství

Reliability Assessment by Means of FMEA Method and Ontology Engineering

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Markéta Adamcová
Vedoucí práce
Štumbauer Oldřich
Oponent práce
Kostov Bogdan
Studijní obor
Letecká doprava
Studijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravy



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Cílem této bakalářské práce je realizace automatizovaného hodnocení spolehlivosti letadlových komponent s pomocí existujících ontologických modelů metodiky FMEA. V první části práce je popsána současná situace na poli spolehlivostních analýz, dále následuje popis vybraného letadlového systému – systému odmrazování vstupního hrdla motoru. V praktické části je na vybraný systém vypracována analýza FMEA nejprve s tradičním přístupem, poté s ontologickým přístupem. Výsledky jsou porovnány a jsou navrženy změny vybraného ontologického modelu, které vedou ke zkvalitnění a zlepšení automaticky generovaného výsledku ontologického modelu.
 
The objective of this bachelor thesis is the implementation of automated evaluation of aircraft components reliability using existing ontological models of FMEA methodology. The first part describes the current situation in the field of reliability analysis, as well as a description of the selected aircraft system - engine anti-ice system. In the practical part, the FMEA analysis of the selected system is first done in a traditional approach and then with an ontological approach. The results are compared and evaluated, and changes are made to selected ontology, which lead to the improvement of the automatically generated output by means of the ontology.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/90652
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (2.047Mb)
POSUDEK (167.2Kb)
POSUDEK (1.974Mb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 16121 [715]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV