Toleranční analýza potkávací funkce předního světlometu automobilu
Tolerance analysis of the low beam headlamp function
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Soukal
Vedoucí práce
Němcová Šárka
Oponent práce
Truhlář Jan
Studijní obor
Přístrojová a řídicí technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav přístrojové a řídící technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Světelná mapa potkávací funkce automobilových světel podléhá předpisům, které musí být splněny. Na mapu však působí mnoho vlivů, které různou mírou způsobují změny distribuce světla. Tato diplomová práce zkoumá zdroje chyb v soustavě světlometu a citlivost některých z nich na nepřesnosti způsobené výrobou a konstrukcí. V kapitolách je nejen popsána výroba hlavních světlometů, přehled používaných zdrojů světla či fotometrie světel, ale i toleranční řetězec soustavy nebo deformace světelného svazku procházejícího optickou soustavou, která vzniká vychýlením zdroje světla. Získané poznatky tvoří vstupní data simulací provedených na základním reflektoru. Low beam headlamp function has to meet the required standards. However, there are a lot of influences on the lightmap that cause changes in the light distribution. This diploma thesis examines the sources of errors in the headlight system and the sensitivity of those inaccuracies caused by production and construction. The chapters describe not only output of headlamps, a summary of the light sources and the light measurement process, but also the tolerance chain of system or diagrams of light beam passing through the optical system that is caused by the deflection of the light source. Obtained information create the input data of simulations on the primary reflector.
Kolekce
- Diplomové práce - 12110 [154]