Snižování hluku pohonného ústrojí bagru
Compact excavator noise reduction
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Bárta
Vedoucí práce
Doleček Vít
Oponent práce
Bolehovský Ondřej
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Hluk je všeobecně vnímán jako hlavní zdroj zdravotních problému, způsobených okolním prostředím a vlády po celém světě vydávají novou legislativu, jejíchž cílem je snížení hlukových limitů pro jednotlivá odvětví. Hlukové limity Evropské Unie pro stavební techniku, specificky pro rypadla už jsou aktuálně na tak nízké úrovni, že pro homologaci nových strojů je potřeba investovat hodně času a finančních prostředků. V této diplomové práci bude představeno řešení, které má potenciál zjednodušit homologaci nových strojů, je přípravou pro budoucí možné snížení hlukových limitů a posunout systém kontroly chlazení pro kompaktní stavební stroje. Jako přidaný benefit je možné snížení spotřeby paliva a uvolnění výkonu motoru pro hydraulický systém. Noise pollution is recognized as a leading cause of environmental health issues and government bodies around the world are releasing new legislation to decrees the noise limits for different industries. The European Union noise limits for construction equipment, especially for excavators are already so tight, that new product homologation takes significant resources to pass. In this thesis, a solution, that can make homologation of new machines easier, is a preparation for possible lower noise limits in the future and is a step forward in cooling management for compact construction equipment will be introduced. Added possible benefits can be lower fuel consumption and more engine power available for the hydraulic system.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [430]