Úplná charakteristika přeplňovaného plynového motoru s vyplachovanou předkomůrkou
Engine characteristics of turbocharged natural gas engine with a scavenged prechamber
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Ondřej Pavlíček
Vedoucí práce
Syrovátka Zbyněk
Oponent práce
Takáts Michal
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá potenciálem provozu plynového motoru vybaveného zapalováním s vyplachovanou komůrkou s využitím režimu spalování velmi chudé směsi paliva. V práci jsem se soustředil na tvorbu modelu výchozího vznětového motoru, jeho následnou konverzi na plynový pohon a dále návrh strategie použití chudé koncepce pro splnění emisní legislativy pro užitková vozidla. Nakonec jsem zhodnotil výhody komůrkového zapalování a potenciál jeho aplikace. This diploma thesis deals with potential of operation of a gas engine equipped with scavenged prechamber using a combustion mode with extremely lean fuel mixture. In this work I focused on creating a model of default diesel engine, its subsequent conversion to gas powered engine, and the design of a strategy of using a lean concept to comply with emissions standards for a heavy-duty vehicles. Finally, I evaluated the advantages of prechamber ignition and the potential of its application.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [451]