Návrh a konstrukce vyvážení klikového mechanismu zkušebního jednoválce
Design and construction of crank mechanism balancing for a single-cylinder engine
dc.contributor.advisor | Hořenín Jindřich | |
dc.contributor.author | Tomáš Pokladník | |
dc.date.accessioned | 2020-09-04T13:57:03Z | |
dc.date.available | 2020-09-04T13:57:03Z | |
dc.date.issued | 2020-08-26 | |
dc.identifier | KOS-784542490305 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/90178 | |
dc.description.abstract | Teoretická část bakalářské práce se zabývá problematikou vyvažovaní jednoválcového motoru, popisuje kinematiku a dynamiku klikového mechanismu. Část praktická se zabývá úpravou klikové hřídele pro jednoválcový motor z výkresu pro motor čtyřválcový, vyvážením setrvačných sil od rotačních a posuvných sil I. řádu pomocí vývažků na klikové hřídeli a dvou vyvažovacích hřídelů. Dále se zabývá návrhem pohonu vyvažovacích hřídelí pomocí ozubeného řemene a konstrukcí těchto hřídelů a jejich uložením do svařované skříně, tvorbou veškerých CAD modelů a následně tvorbou technické dokumentace hlavních dílů a sestav. | cze |
dc.description.abstract | Theoretical part of bachelor thesis focuses on balancing of single-cylinder engines, it describes kinematics and dynamics of crank mechanism. Pracital part focuses on modification of crankshaft for single-cylinder engine from technical documentation of four cylinder crankshaft, balancing of forces from rotating and reciprocating masses of first order by crankshaft counterweights and two balancing shafts. Further it deals with design and construction of timing belt wich drives balancing shafts, their mounting to welded casing and creating CAD models of all parts and subsequently technical documentation of key parts and assemblies. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | klikový mechanismus | cze |
dc.subject | vyvažovaní jednoválce | cze |
dc.subject | kliková hřídel | cze |
dc.subject | ozubený řemen | cze |
dc.subject | crank mechanism | eng |
dc.subject | balancing of single cylinder engine | eng |
dc.subject | crankshaft | eng |
dc.subject | timing belt | eng |
dc.title | Návrh a konstrukce vyvážení klikového mechanismu zkušebního jednoválce | cze |
dc.title | Design and construction of crank mechanism balancing for a single-cylinder engine | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Hatschbach Petr | |
theses.degree.discipline | Konstruování podporované počítačem | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Strojírenství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 12120 [287]