Zobrazit minimální záznam

Design and implementation of virtual reality application for historical town walks



dc.contributor.advisorPauš Petr
dc.contributor.authorMatěj Sedlák
dc.date.accessioned2020-09-04T13:51:36Z
dc.date.available2020-09-04T13:51:36Z
dc.date.issued2020-08-26
dc.identifierKOS-962290867505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/89942
dc.description.abstractTato diplomová práce je zaměřena na návrh, implementaci a testování řešení pohybu a manipulace s předměty ve virtuální realitě. Výstupem této práce je balíček pro vývojáře obsahující implementované způsoby pohybu a manipulace s předměty. V tomto balíčku jsou implementovány 4 způsoby pohybu. První dva využívají teleport, z nichž první je teleport přímý, jeho alternativou je teleport obloukový. Dále je dostupný pohyb pomocí joysticku a mávání rukama. Pro manipulaci s objekty jsou implementovány dva způsoby. První způsob využívá ke zvětšování, rotaci a pohybu joystick, druhý pohyb ovladačem. Tyto způsoby manipulace byly navrženy pro práci s historickými budovami. Součástí práce je dále testování implementovaných funkcionalit a následná úprava implementace na základě výsledků testování. Při testování byly použity modely historických budov poskytnutých Filosofickou Fakultou UHK. Po sekci testování je popsán proces vytváření a nahrávání výsledného balíčku na Unity AssetStore, kde jsou funkcionality dostupné zdarma ostatním vývojářům.cze
dc.description.abstractThe master's thesis you are having in front of you is focusing on movement solution design, implementation and testing, and object manipulation in virtual reality. Output of the thesis is a package for developers containing implemented movement solutions and object manipulation options. The package is composed of four movement types. First two use teleport technique, direct teleport and arched teleport. Other two use joystick and physical arm swing motion. For object manipulation two solutions are implemented. First is using joystick for object size change, rotation and movement, the second one uses controller movement. Part of this thesis are also usability tests of implemented functionalities and their subsequential adjustment on the basis of the test results. Historical buildings models used in the tests were provided by Philosophical Faculty UHK. Last thesis segment is dedicated to the final package creation and upload process on Unity AssetStore, where it's available for free to other developers.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectVirtuální realitacze
dc.subjectUnitycze
dc.subjectPohybcze
dc.subjectManipulacecze
dc.subjectVirtual realityeng
dc.subjectUnityeng
dc.subjectMovementeng
dc.subjectManipulationeng
dc.titleNávrh a implementace aplikace pro prohlídku historického města ve virtuální realitěcze
dc.titleDesign and implementation of virtual reality application for historical town walkseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeChludil Jiří
theses.degree.disciplineWebové a softwarové inženýrstvícze
theses.degree.grantorkatedra softwarového inženýrstvícze
theses.degree.programmeInformatikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam