Zobrazit minimální záznam

Design and implementation of virtual reality application for manipulation with historical artifacts



dc.contributor.advisorPauš Petr
dc.contributor.authorPetr Polívka
dc.date.accessioned2020-09-04T13:51:34Z
dc.date.available2020-09-04T13:51:34Z
dc.date.issued2020-08-26
dc.identifierKOS-962290866705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/89940
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací základních prvků uživatelského rozhraní a nástrojů pro manipulaci a interakci s předměty ve virtuální realitě. Součástí analýzy je rozbor a výběr enginu pro implementaci návrhu a analýza uživatelského rozhraní a nástrojů pro manipulaci a interakci s objekty v aktuálních aplikacích pro virtuální realitu. Návrh a následná implementace zahrnuje vytvoření základních řešení pro UI (uživatelské rozhraní) ve virtuální realitě na základě výsledků analýzy. Implementace uživatelského rozhraní obsahuje i systém pro interakci s prvky tohoto UI a rozsáhlé možnosti přizpůsobení. Součástí je i návrh a implementace zmíněných nástrojů, včetně správy a možnosti výběru aktuálního nástroje, jejichž návrh je úzce propojen s implementací uživatelského rozhraní. Nástroje jsou navrženy na základě využití pro manipulaci s historickými artefakty v aplikacích určených pro historiky a zaměřují se na manipulaci s objekty, změnu jejich vlastností a získávání informací o těchto objektech. Celá implementace byla vytvářena za účelem následného využití vývojáři aplikací pro virtuální realitu, pro které je veškerý implementovaný obsah, včetně dokumentace a videonávodu k použití zdarma dostupný na cílové platformě. Celý projekt byl tedy vytvářen jako šablona, kterou je možné libovolně upravovat a skládat prvky UI bez vlivu na funkčnost celého systému.cze
dc.description.abstractThis master's thesis is focused on analysis, design and implementation of basic user interface components and also on tools used for object manipulation and interaction in virtual reality. Part of the analysis section is studying and selecting proper engine, that will be used for this implementation. Also analysis of user interface and tools for object manipulation and interaction in current VR applications is present. The design and following implementation contains creating simple solutions for UI (user interface) in virtual reality based on analysis results. The implementation of user interface also contains a system for interaction with those UI elements and huge customization possibilities. Part of this is design and implementation of mentioned tools including management and selection of specific tool. This systems design is loose coupled with implementation of user interface. Tools are designed for manipulation with historical artefacts for usage in applications that are targeted for historians and these tools are focused on manipulation with objects, changing their attributes and getting information about these objects. Whole implementation was developed for future usage by other developers of virtual reality applications. They can use whole implementation with documentation and instructional video for free on target platform. Whole project was developed as a template, that can be edited and UI elements can be composed without impact on functionality of the whole system.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectVirtuální realitacze
dc.subjectUnitycze
dc.subjectUživatelské rozhranícze
dc.subjectManipulace a interakce s objektycze
dc.subjectVirtual realityeng
dc.subjectUnityeng
dc.subjectUser interfaceeng
dc.subjectManipulation and interaction with objectseng
dc.titleNávrh a implementace aplikace pro práci s historickými artefakty ve virtuální realitěcze
dc.titleDesign and implementation of virtual reality application for manipulation with historical artifactseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeChludil Jiří
theses.degree.disciplineWebové a softwarové inženýrstvícze
theses.degree.grantorkatedra softwarového inženýrstvícze
theses.degree.programmeInformatikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam