Zobrazit minimální záznam

Realistic metrics of 3D scenes



dc.contributor.advisorHendrich Jakub
dc.contributor.authorVladimír Vlček
dc.date.accessioned2020-08-25T22:51:47Z
dc.date.available2020-08-25T22:51:47Z
dc.date.issued2020-08-25
dc.identifierKOS-1089438998405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/89847
dc.description.abstractPráce se zabývá analýzou složitosti scén ve 3D prostoru pomocí metrik. Hodnoty těchto metrik jsou porovnávány s výkonem algoritmů pro renderování scén. Výstupem práce je aplikace v jazyce C++, která dokáže nad zadanou scénou vypočítat hodnoty metrik (tyto statistiky uloží do prostého textového souboru) a zároveň na základě jejich hodnot vizualizovat scénu v interaktivním prostředí. Uživatel má možnost nastavení několika atributů, které přidávají další funkcionalitu. Také je k dispozici nástroj, který danou scénu inkrementálně mění. Pro podporu hromadného testování různých kombinací metrik, transformovaných scén a způsobu jejich renderování je připraven skript, který možnost takového testování zajišťuje a zároveň kompaktně ukládá výstupní data. Dále umožňuje vytváření grafů podle potřeb uživatele, aby usnadnil vizuální vyhodnocení výsledků. Na závěr je vyhodnocen vztah mezi hodnotami metrik a algoritmy stavby a traverzace hierarchie obalových těles.cze
dc.description.abstractThe thesis deals with analysing the complexity of 3D scenes via metrics. Values of the metrics are compared to the performance of algorithms for rendering scenes. The result of this thesis is an application written in C++ that can calculate the metrics (and save the statistics into a plain text file) and also supports visualising the scene based on the values of the metrics in an interactive environment. The user has the option to select other attributes that extend the functionality. There is also a tool available that can make incremental changes in a scene. To support testing various combinations of metrics, transformed scenes and their methods of rendering, a script has been created, which provides this functionality and also saves the output data compactly. There is also an option to automatically create graphs based on the user's need to make the visual evaluation of the results more comfortable. In the end, an evaluation is made about the relation between values of metrics and algorithms for constructing and traversing bounding volume hierarchies.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectVýpočetní geometriecze
dc.subjectRenderovánícze
dc.subjectHierarchie obalových tělescze
dc.subjectComputational geometryeng
dc.subjectRenderingeng
dc.subjectBounding volume hierarchyeng
dc.titleRealistické metriky 3D scéncze
dc.titleRealistic metrics of 3D sceneseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeJanisch Jaromír
theses.degree.disciplinePočítačová grafikacze
theses.degree.grantorkatedra počítačové grafiky a interakcecze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu









Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam