Návrh bezpilotního prostředku s vysokým poměrem mezi užitečnou a vzletovou hmotností
Design of an UAV with a high Payload vs. Take-off Weight Ratio
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Kateřina Fišerová
Vedoucí práce
Prokop Petr
Oponent práce
Nožička Jiří
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky tekutin a termodynamikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V této práci je zkoumán návrh rádiem řízeného modelu letadla kategorie MTOW 15 kg na základě pravidel mezinárodní univerzitní soutěže Air Cargo Challenge. Úspěch je založen na dosažení vysokých hodnot užitečné hmotnosti a rychlosti letu. Studium pravidel určuje omezující parametry pro konstrukci letounu. Po analýze vy-braných porovnávacích parametrů již existujících řešení lze získaná data použít jako inspiraci při stanovení optimální konfigurace. Po stanovení strategie k dosažení ma-ximálního počtu bodů byl proveden návrh koncepce letounu. Předpokládané provozní výkony jsou stanoveny na základě aerodynamických a pevnostních výpočtů. Nakonec byl propočítán teoretický profil letu a určen dosažitelný bodový zisk. This work examines the design of the radio-controlled model of the aircraft of the MTOW category 15 kg based on the rules of the international university air cargo challenge. Success is based on achieving high values of payload and flight speed. The study of the rules determines the limiting parameters for the design of the aircraft. After analyzing the selected comparison parameters of existing solutions, the data ob-tained can be used as inspiration in determining the optimal configuration. After estab-lishing a strategy to achieve the maximum number of points, a design of the aircraft concept was made. The expected operating performance is determined on the basis of aerodynamic and strength calculations. In the end, the theoretical profile of the flight was calculated and the achievable point gain was determined.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12112 [113]