ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • katedra managementu
  • Bakalářské práce - 32116
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • katedra managementu
  • Bakalářské práce - 32116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Budování osobní značky na sociálních sítích

Building a Personal Brand on Social Media

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Jakub Vích
Supervisor
Jílková Petra
Opponent
Šulc Kryštof
Field of study
Řízení a ekonomika průmyslového podniku
Study program
Ekonomika a management
Institutions assigning rank
oddělení manažerských studií
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce pojednává o problematice budování značky na sociálních sítích. Cílem bakalářské práce je vybudování stabilní značky na internetové platformě YouTube. Dále porovnává situaci na současném trhu, který je tvořen ze čtyř segmentů (entertaiment, gaming, hudba, beauty). Také přináší srovnání mezi on-line světem a klasickým pojetím marketingové komunikace. Práce zde zkoumá, zda je možné zajistit konkurenceschopnost a prosperitu značky i za pomoci on-line marketingu s dílčím cílem vytvořit komunikační kampaň. Účelem této bakalářské práce je informovat o relativně novém způsobu podnikání a budování své vlastní značky pomocí online marketingu YouTube, ale i na jiných sociálních sítích. V praktické části jsou analyzována data z nereprezentativní marketingové sondy, které se účastnili respondenti ze sociální sítě Instagram. Závěrem je zhodnocena celá práce z hlediska budoucnosti moderní on-line komunikace v kontextu brand managementu na sociálních sítích.
 
This bachelor thesis is focused on a brand building on social networks. The aim of the bachelor's thesis is to build a stable brand on the internet platform – YouTube. It compares the situation in the current market, which consists of four segments (entertainment, gaming, music, beauty). Also it brings a comparison between the online world and the classical concept of marketing communication. The work investigates the brand competitivness and prosperity using online marketing tools with communication campaing development as sub-objective. Purpose of this work is to inform about novel way of business and building your personal brand through online marketing via YouTube, but also on other social networks. The practical part analyzes data from an unrepresentative market survey in which participated the respondents from the social network Instagram. In conclusion, the thesis is evaluated in future terms of modern online communication, specifically in the context of brand management on social networks.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/89549
View/Open
PRILOHA (203.5Kb)
POSUDEK (209.6Kb)
POSUDEK (707.7Kb)
PLNY_TEXT (2.117Mb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32116 [178]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV