Návrh ložiskového uložení v kolové jednotce osobního automobilu
Design of Bearing Unit for Car Wheel Assembly
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Kaplan
Vedoucí práce
Tajzich Václav
Oponent práce
Vrána Tomáš
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá ložiskovým uložením v kolové jednotce osobního automobilu. Úvodní část práce obsahuje rešerši koncepcí kolové jednotky s důrazem na způsob aplikace valivých ložisek. Dále je v práci vyložen postup vytvoření algoritmu na výpočet základní trvanlivosti, statické bezpečnosti a celkové trvanlivosti kuželíkových a kuličkových ložisek s kosúhlým stykem v kolové jednotce automobilu. Tento výpočetní program je dále využit pro optimalizaci ložisek vybraného vozidla pomocí návrhu asymetrické ložiskové jednotky. This master thesis deals with design of bearing unit for car wheel assembly. The first part contains research of conceptions of wheel assemblies with attention to application of rolling bearings. There is also explained a way how to create an algorithm for calculation of tapered and angular contact ball bearing rating life, static safety and bearing life with variable operating conditions of wheel bearing unit. The program is then used to optimize wheel bearing unit of chosen vehicle by designing an asymmetric wheel bearing unit.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [451]