Návrh lávky přes řeku Otavu ve Strakonicích
Footbridge over the Otava river in Strakonice
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Vendula Hlavničková
Vedoucí práce
Foglar Marek
Oponent práce
Švec Libor
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra betonových a zděných konstrukcíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá návrhem nové lávky pro pěší situované v městském parku ve Strakonicích. Tato lávka má nahradit stávající přemostění spojující město s Ostrovem a Ostrov s kempem. Dvě stávající lávky jsou ve špatném technickém stavu. Tato práce popisuje předběžný návrh pěti variant nové lávky, ze kterých je vybrána varianta zavěšené lávky pro další zpracování. Lávka je přístupná z obou břehů a netradičně z Ostrova přibližně v půlce délky lávky. Navržená lávka sestává z betonového průchozího pylonu a betonové mostovky spřažené s podélným ocelovým nosníkem. Ocelový nosník s průřezem tvaru mezikruží slouží k zachycení torzního namáhání mostovky a k ukotvení závěsů. Pro výpočet vnitřních sil byl vytvořen výpočtový model lávky ve SCIA Engineer ve 2D. Rozměry závěsů, pylonu a hlavního podélného nosníku byly určeny na základě výsledků parametrické studie. Bylo navrženo spřažení ocelové a betonové části mostovky. Dále byla provedena studie realizovatelnosti výstavby. This work address the design of a new footbridge situated in the city park in Strakonice. This footbridge is to replace existing bridges connecting the city with Ostrov (island) and Ostrov (island) with the campsite. The two existing footbridges are in poor technical condition. This work describes a preliminary design of five variants of the new footbridge, from which a variant of the suspended footbridge is selected for further elaboration. The footbridge is accessible from both banks and untraditionally from Ostrov approximately halfway up the length of the footbridge. The designed footbridge consists of a concrete walkthrough pylon and a composite bridge deck. The composite bridge deck consist of a concrete bridge deck that is connected to a longitudinal steel girder. The steel girder with a cross-section of an annulus is used to absorb the torsional stress of the bridge deck and to anchor cables. To calculate the internal forces, a computational model of the footbridge was created in SCIA Engineer in 2D. The dimensions of the cables, pylon and main longitudinal beam were determined based on the results of a parametric study. The coupling of the steel and concrete part of the bridge deck was designed. Furthermore, a feasibility study of the construction was performed.
Kolekce
- Bakalářské práce - 11133 [584]