Zobrazit minimální záznam

Design of a slender pier of a highway bridge



dc.contributor.advisorDrahorád Michal
dc.contributor.authorMartin Vlk
dc.date.accessioned2020-07-01T22:51:30Z
dc.date.available2020-07-01T22:51:30Z
dc.date.issued2020-07-01
dc.identifierKOS-695600048205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/89090
dc.description.abstractHlavním cílem této bakalářské práce je studium metod návrhu štíhlých železobetonových pilířů. Nejprve je však objasněno historické pozadí této problematiky. Dále jsou popsány a porovnány zjednodušené metody vyšetřující účinky II. řádu uvedené v normách platných v ČR i většině Evropy. Následuje jejich aplikace na návrh štíhlého pilíře dálničního mostu. V rámci této práce byl vytvořen automatizovaný interakční diagram v MS Excel založený na metodě mezních poměrných přetvoření. Ten je schopen dle zadaných dat vykreslit interakční diagram pro různé průřezy, materiály i vyztužení. Praktické posouzení navrženého pilíře probíhá právě v tomto programu. Součástmi návrhu štíhlého betonového pilíře jsou statické výpočty a výkresy pilíře.cze
dc.description.abstractThe main goal of this bachelor´s thesis is a study of slender reinforced concrete piers design methods. Firstly a historical background of the problem is clarified. Furthermore simplified methods exploring effects of the second order stated in codes valid in Czech Republic as well as most of Europe are described and compared. Its application on the design of the slender highway pier follows. An automatic interaction diagram based on the ultimate relative strains method was created in MS Excel as a part of this thesis. It is able to draw an interaction diagram of variable cross sections, materials and reinforcement according to entered data. The practical assessing of the designed pier is running in this programme. Static calculations and drawings are parts of the slender concrete pier design.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectŠtíhlý pilířcze
dc.subjectbetonový pilířcze
dc.subjectvzpěrcze
dc.subjectEulercze
dc.subjectdálniční mostcze
dc.subjectúčinky II. řáducze
dc.subjectmetoda založená na jmenovité tuhosticze
dc.subjectmetoda založená na jmenovité křivosticze
dc.subjectmetoda mezních poměrných přetvořenícze
dc.subjectinterakční diagramcze
dc.subjectEurokódcze
dc.subjectSlender piereng
dc.subjectconcrete piereng
dc.subjectbucklingeng
dc.subjectEulereng
dc.subjecthighway bridgeeng
dc.subjectthe second order effectseng
dc.subjectnominal stiffness methodeng
dc.subjectnominal curvature methodeng
dc.subjectultimate relative strains methodeng
dc.subjectinteraction diagrameng
dc.subjectEurocodeeng
dc.titleNávrh štíhlého pilíře dálničního mostucze
dc.titleDesign of a slender pier of a highway bridgeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeSochor Pavel
theses.degree.disciplineKonstrukce a dopravní stavbycze
theses.degree.grantorkatedra betonových a zděných konstrukcícze
theses.degree.programmeStavební inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam