ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Bachelor Theses - 32116
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Bachelor Theses - 32116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vizuální nástroje marketingové komunikace

Visual Tools in Marketing Communication

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Michaela Niklová
Supervisor
Králová Petra
Opponent
Štědroň Bohumír
Field of study
Řízení a ekonomika průmyslového podniku
Study program
Ekonomika a management
Institutions assigning rank
oddělení manažerských studií



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem mé bakalářské práce je nalézt, analyzovat a koordinovat použití vizuálních nástro-jů marketingové komunikace pro zlepšení ekonomické pozice vybraného podniku. Vý-zkum je zaměřen primárně na logo, webové stránky a produkt společnosti. Neopomíná však ani ostatní vizuální nástroje. Výzkum uvádí, jak veřejnost vnímá značku Eta a její vizuální komunikaci za účelem zjištění účinnosti a správné aplikace těchto nástrojů k dosažení prosperity firmy. Na základě aplikovaných výzkumů, navrhuji vhodná dopo-ručení a řešení odhalených nedostatků. Firma Eta, a. s. byla využita pouze jako výzkum-ný vzorek. Práce by měla přinést užitek ve smyslu navržení nástrojů marketingové ko-munikace tak, aby bylo dosaženo účinného působení na nákupní chování. Práce uvádí způsob a obsah vizuálních nástrojů marketingové komunikace, jež účinně působí na spotřební chování zákazníků. V práci je objasněn význam vizuální komunikace a jednot-livé způsoby využití tohoto typu komunikace.
 
The goal of my thesis is to find, analyse and coordinate the use of visual tools in mar-keting communication to improve the economic growth of the selected company. The research focuses on the logo, website and product of the company. However, this thesis does mention other visual tools. The research shows how the public perceives the Eta brand and its visual communication in order to determine the effectiveness and correct application of these tools to achieve the prosperity of the company. Based on applied research, I propose appropriate recommendations and solutions to identified short-comings of the selected company. Eta, a. s. was used only as a research sample. The work should benefit in terms of applying marketing communication tools in order to achieve effective purchasing behaviour. This thesis lists the way and content of the vis-ual marketing tools which effectively affect sour consumable customer behaviour. The work clarifies the importance of visual communication and the different ways of using this type of communication.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/87938
View/Open
PLNY_TEXT (4.918Mb)
PRILOHA (715.0Kb)
POSUDEK (140.7Kb)
POSUDEK (187.9Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32116 [230]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV