Ekonomická a technická analýza elektromobility v České republice
Economic and Technical Analysis of Electromobility in Czech Republic
dc.contributor.advisor | Černohous Josef | |
dc.contributor.author | Robin Fingerhut | |
dc.date.accessioned | 2020-06-10T11:11:44Z | |
dc.date.available | 2020-06-10T11:11:44Z | |
dc.date.issued | 2020-06-08 | |
dc.identifier | KOS-857604990705 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/87639 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem elektromobility, především v České republice. Nejprve je zde shrnuta nedávná historie elektromobilů, kde je zmíněno několik elektrických vozů od těch amatérsky zhotovených až po nejnovější modely značky Škoda. Důraz je pak kladen na příčiny nedávného rozmachu elektromobility, tedy zejména na postupně se zpřísňující limity emisí CO2. Dále je popsán dopad elektromobilů na životní prostředí, kde je kromě provozu zohledněna i jejich výroba a likvidace. Zde je zdůrazněna důležitost energetického mixu, ve kterém je elektřina pro vůz vyráběna. Další část pojednává o vlivu dotační politiky některých vybraných států na budoucí rozvoj elektromobility, včetně postoje České republiky. Zmíněno je zde také Norsko, které by mohlo posloužit k predikování budoucího vývoje elektromobility v České republice i ve světě. Poté je objasněno názvosloví základních typů elektrických vozů. V poslední části je provedeno technické a ekonomické srovnání vybraných dvojic vozů za využití znalostí získaných v předchozích částech práce s cílem porovnat investici do elektromobilu oproti konvenčnímu vozu pro malý podnik. | cze |
dc.description.abstract | This bachelor thesis deals with the expansion of electromobility, especially in the Czech Republic. Firstly, the recent history of electromobility is summarized, where several electric vehicles are mentioned, from those made by amateurs to the latest Škoda Auto models. The importance of gradually tightening limits on CO2 emissions of the vehicles as a cause of recent boom of electromobility is mentioned. Furthermore, the impact of electric vehicles on the environment is described and in addition to their usage, their production and destruction is also considered, as well as the energy mix in which the electricity for the car is produced. The next part deals with the subsidy policy of several countries and its influence on the future development of electromobility, including the position of the Czech Republic. Norway is also discussed in more detail since the future development of electromobility in the Czech Republic and the whole world could be predicted from there. Then the nomenclature of the main types of electric vehicles is clarified. In the last part there is a technical and economic comparison of selected cars using the knowledge gained in the previous parts of the thesis with the aim to compare the investment into an electric and conventional vehicle for a small company. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Elektromobilita | cze |
dc.subject | elektromobil | cze |
dc.subject | emise CO2 | cze |
dc.subject | dotační politika | cze |
dc.subject | BEV | cze |
dc.subject | HEV | cze |
dc.subject | baterie | cze |
dc.subject | životnost | cze |
dc.subject | dojezd | cze |
dc.subject | Škoda Auto | cze |
dc.subject | Hyundai | cze |
dc.subject | Electromobility | eng |
dc.subject | electric vehicle | eng |
dc.subject | CO2 emissions | eng |
dc.subject | subsidy policy | eng |
dc.subject | BEV | eng |
dc.subject | HEV | eng |
dc.subject | battery | eng |
dc.subject | lifespan | eng |
dc.subject | range | eng |
dc.subject | Škoda Auto | eng |
dc.subject | Hyundai | eng |
dc.title | Ekonomická a technická analýza elektromobility v České republice | cze |
dc.title | Economic and Technical Analysis of Electromobility in Czech Republic | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Mikeš Jan | |
theses.degree.discipline | Elektrotechnika a management | cze |
theses.degree.grantor | katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd | cze |
theses.degree.programme | Elektrotechnika, energetika a management | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 13116 [504]