Optimalizace provozního režimu plavebních komor Vnorovy I a Vnorovy II
Optimalization of lock operation Vnorovy I - Vnorovy II
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Veronika Moravová
Supervisor
Fošumpaur Pavel
Opponent
Trnka Michael
Field of study
Vodní hospodářství a vodní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra hydrotechnikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem diplomové práce je posouzení možnosti návrhu úsporných nádrží na plavebních komorách s malým spádem. Řešené plavební komory Vnorovy I a Vnorovy II se nachází na Baťově kanálu. Práce se dále zabývá posouzením stávajícího plnícího systému plavební komory Vnorovy I. Nejdříve byl systém posouzen na maximální sílu v úvazných lanech. V další části práce je řešeno proplavování plavidel s důrazem na tlumení kinetické energie a s tím spojených rychlostí na počátku užitné délky plavební komory. Pro posouzení byl vytvořen matematický model v programu ANSYS Fluent. V závěru je řešeno možné opatření pro zajištění bezpečného proplavování při plnění plavební komory. The subject of the diploma thesis is to assess the possibility of designing thrift basins on locks with a low head. The lock chambers Vnorovy I and Vnorovy II are located on the Baťa Canal. The thesis also deals with the assessment of the existing filling system of the Vnorovy I lock. Firstly, the system was assessed at the maximal strength of mooring ropes. The next part of the diploma thesis deals with passaging of the vessels through the lock focused on the dissipation of the kinetic energy and forces on barges at the beginning of the utility length of the lock chamber. A mathematical model in ANSYS Fluent was created for its assessment. The end of the diploma thesis deals with the possibility of measures to ensure safe passaging of vessels while filling the lock.
Collections
- Diplomové práce - 11142 [110]