Kolová jednotka osobního vozu a ložiskové uložení
Bearing Unit of Car Wheel Assembly
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Robert Fiedler
Vedoucí práce
Tajzich Václav
Oponent práce
Vrána Tomáš
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se věnuje valivým ložiskům; automobilovým, ložiskovým jednotkám a uložení kola u osobních automobilů. V první části jsou představeny ložiskové jednotky, jejich rozdělení, specifika, konstrukční uspořádání, stejně tak, jako jejich mazání, těsnění, poruchy či montáž. Obdobně jsou v první části popsány typy uložení a zavěšení kol v různých koncepcích osobních automobilů. Druhá část práce se týká návrhu inovace blíže specifikovaného, stávajícího, konstrukčního řešení uložení kol u vybraného modelu automobilu. Je představena metodika návrhového výpočtu pro stanovené jízdní stavy a vytvořen univerzální program pro výpočet trvanlivosti ložisek. Detailně jsou popsány principy, výhody a nevýhody jednotlivých řešení a nutná konstrukční opatření. Vše je podloženo výkresovou dokumentací. V závěrečné části je uvažován vliv přesnosti výroby ložiskových komponent na funkci a životnost ložiska. V této části byla provedena série měření určitých parametrů vybraných ložisek s důrazem na přesnost jejich vyrobení a bylo provedeno jejich vzájemné porovnání. This dissertation is devoted to rolling bearings; cars bearing units and wheel mounts on cars In the first part, different bearing elements are introduced, along with their distribution, specification, construction layout and related lubrication, seal, defects or assembly. Additionally, methods of mounting wheels in different car concepts are described. The second part is focused on creating an innovation of current design solution of wheel mounts on selected cars. Methodology of design calculation is introduced for states of ride and a unique universal program was created for calculating the durability of bearing units. Principles, advantages and disadvantages of all solutions and necessary design action are described in detail. All explanations are supported by drawing documentation. In the final part, the influence of production accuracy on bearing units function and durability is considered. In this section, a series of various parameters measurement of preselected bearing units with focus on the production accuracy were done and compared to one another.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [451]