Detekce nadměrných emisí oxidů dusíku u těžkých vozidel během běžného provozu
Detection of excess NOx emissions of heavy vehicles during ordinary operation
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Alden Fred Arul Raj
Vedoucí práce
Vojtíšek Michal
Oponent práce
Pechout Martin
Studijní obor
Advanced PowertrainsStudijní program
Master of Automotive EngineeringInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá vyhodnocením výsledků měření emisí NOx ze silničních nákladních vozidel během jízdy po dálnici. Měření bylo provedeno měřicím vozidlem vybaveným infračerveným analyzátorem plynů s rychlou odezvou, který vzorkoval vlečku výfukových plynů ze sledovaného vozidla. Poměr koncentrací NO a CO2 ve vlečce byl stanoven třemi způsoby: lineární regresí, numerickou integrací naměřených koncentrací, a jako poměr maximálních naměřených koncentrací, vždy po stanovení a odečtu pozaďových koncentrací. Tyto způsoby jsou porovnány. Z poměru NO/CO2 byl vypočten emisní faktor v g/kWh NO, který byl porovnán s emisními limity pro Euro kategorii měřeného vozidla, která byla vyčtena ze systému elektronického mýtného. Práce byla součástí projektu, jehož cílem je posoudit míru výskytu nákladních vozidel s nadměrnými emisemi NOx. This master thesis deals with the detection of excess NOx emissions from heavy duty vehicles on road by using a “vehicle chase method” in which the chase vehicle is equipped with a fast-response gas analyzer to detect the emissions. Emission factor is evaluated based on the ratio of NO/CO2 in the plume determined by linear regression approach, peak area approach and maximum point of concentration approach. Measured data were analyzed by creating baseline, identifying peak, evaluation of detection limit with some uncertainties in the measurement. Detection limit is set by taking the standard deviation of the background signal and multiplied by a factor to consider the concentrations above this limit as a useful measurement for analysis. The results of this evaluation are summarized to detect the higher concentration of NO through different approaches and are checked for consistency between these approaches.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [429]