Zobrazit minimální záznam

Price of charging eletric vehicles definition supported by blockchain application



dc.contributor.advisorPekárek Zdeněk
dc.contributor.authorVojtěch Svoboda
dc.date.accessioned2020-01-30T23:52:15Z
dc.date.available2020-01-30T23:52:15Z
dc.date.issued2020-01-30
dc.identifierKOS-860412723405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/86209
dc.description.abstractTato práce se v první fázi zaměřuje na popis blockchainové technologie a její komerční využití v energetickém a automobilovém sektoru. V druhé části práce je zaměření směřováno k stanovení vzorce pro nabíjení jak v klasickém případě, kde je vozidlo pouze dobíjeno, tak v případě kdy skupina elektrických vozidel vytváří virtuální baterii a dokáží v síti poskytovat podpůrné služby. Za toto využití baterií eletrovozidel je majitel vozidla odměněn minimální částkou která je v práci počítána aby se vzhledem k degradaci baterie takto využívaný vůz vyplatil provozovat. Ostatní benefity blockchainu v tomto řešení zvaném Vehicle-to-Grid jsou také popsány.cze
dc.description.abstractThis thesis explores emerging opportunities at the intersection of energy and automotive industries, enabled by Blockchain technology as a tool for digital transfer of value. The thesis offers a description of Blockchain technology and its commercial usage also in electric mobility. To outline a specific use case, the formula for price of charging is defined for a situation of an electric vehicle equipped with bi-directional charging, enabling it to provide ancillary grid services for which the owner of the electric vehicle is rewarded. This revenue is then expanded to account for externalities such as the battery degradation, which play crucial role in the calculations. Other nascent benefits of implementing Blockchain are also indicated.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectBlockchaincze
dc.subjectV2Gcze
dc.subjectcena za nabití elektromobilucze
dc.subjectelektromobilitacze
dc.subjectdegradace bateriecze
dc.subjectPodpůrné službycze
dc.subjectchytré nabíjenícze
dc.subjectBlockchaineng
dc.subjectV2Geng
dc.subjectcharging priceeng
dc.subjectelectric vehicleeng
dc.subjectbattery degradationeng
dc.subjectancillary serviceseng
dc.subjectbi-directional energy floweng
dc.subjectsmart chargingeng
dc.titlePrice of charging eletric vehicles definition supported by blockchain applicationcze
dc.titlePrice of charging eletric vehicles definition supported by blockchain applicationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeZáruba Tomáš
theses.degree.disciplineEkonomika a řízení energetikycze
theses.degree.grantorkatedra ekonomiky, manažerství a humanitních vědcze
theses.degree.programmeElektrotechnika, energetika a managementcze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam