Implementation of 2D turn-based strategy game with AI
Implementation of 2D turn-based strategy game with AI
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Ivan Štěpánek
Supervisor
Šestáková Eliška
Opponent
Klouda Karel
Field of study
Webové a softwarové inženýrstvíStudy program
InformatikaInstitutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce se zabývá tvorbou strategické hry a umělé inteligence, která se ji naučíhrát. Je prozkoumán žánr strategických her, ale i důležité části pro umělouinteligenci. Dále práce analyzuje několik profesionálně vytvořených her a pro-gramů hrající tahové strategie. Závěrem hodnotí kvalitu jak implementovanéumělé inteligence, tak implementované hry a navrhuje možná zlepšení. The thesis deals with creating a strategy game and artificial intelligence learn-ing the game via self-play. It looks into a strategy game genre as well as im-portant components of artificial intelligence. It analyzes several examples ofreal-world games and programs playing strategy games. In the end, the thesisdiscusses the quality of implemented artificial intelligence but also the gameand suggests possible improvements.
Collections
- Bakalářské práce - 18102 [1724]