Škálovatelný algoritmus pro offline ridesharing
Scalable Offline Ridesharing Algorithm
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Olga Kholkovskaia
Vedoucí práce
Fiedler David
Oponent práce
Tichý Ondřej
Studijní obor
Informatika a počítačové vědyStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra kybernetikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této práce je návrh a realizace škálovatelného algoritmu pro offline ridesharing a jeho porovnání s Insertion Heuristic, metodou široce používanou při řešení velkých dynamických a statických problémů. Navrženo řešení je kombinaci dvou známých metod určených primárně pro online ridesharing. Řešení je experimentálně evaluováno na reálných datech z New Yorku. This work makes an attempt to apply a combination of known methods designed for large dynamical on-demand routing and scheduling problems to solve static Dial-a-Ride Problem of comparable size. Our main task is to design and implement a solution for offline ridesharing able to handle large city-scale scenarios. The proposed solution is evaluated on real-life data from New York City and compared with Insertion Heuristic, another ridesharing method widely used for large-scale problems.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13133 [706]