Zobrazit minimální záznam

Identification of Research Potential of the Department of Air Transport



dc.contributor.advisorKraus Jakub
dc.contributor.authorJan Regináč
dc.date.accessioned2020-01-17T23:51:24Z
dc.date.available2020-01-17T23:51:24Z
dc.date.issued2020-01-17
dc.identifierKOS-1073334071705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/85997
dc.description.abstractVzhledem k neustálému vývoji letecké dopravy po celém světě je potřeba inovovat a modernizovat stávající systémy ATM/CNS. Hlavním cílem této diplomové práce je identifikace současných trendů výzkumu a nejaktuálnějších výzkumné oblastí v celosvětovém měřítku a následné porovnání oblastí primárního výzkumu a vývoje (R&D) s výzkumným potenciálem Ústavu letecké dopravy ČVUT v Praze, zejména s laboratoří systémů ATM zaměřenou na výzkum v oblasti ATM / CNS. Na základě zjištěných informací byl doporučen výhled do roku 2025 prostřednictvím roadmap se specifickými kroky navrženými pro vhodné budoucí směřování výzkumu na Ústavu. První část práce je zaměřena na vytvoření komplexního přehledu nad současnou modernizací, sestaveného především na základě programů a plánovací a strategické dokumentace vybraných mezinárodních organizací, které se na vývoj ATM systémů specializují. Následovala část, která se již zaměřila na samotný proces identifikace současných výzkumných oblastí, ke kterému bylo použito kvantitativní metody výzkumu v podobě podrobných myšlenkových map spolu s kvalitativním přístupem provedeným formou hloubkového výzkumu kombinovaného se strukturovaným řízeným rozhovorem s akademiky a odborníky pracujícími na výzkumu CNS / ATM na Ústavu letecké dopravy ČVUT v Praze. Výsledky obou metod byly porovnány s výzkumným potenciálem Ústavu letecké dopravy a kriticky analyzovány. Poslední část práce tak shrnuje výstupy a představuje oblasti a témata, která tvoří průnik identifikovaných oblastí a výzkumných schopností Ústavu letecké dopravy, nabízí doporučení pro případné zlepšení i témata navrhovaná pro další výzkum.cze
dc.description.abstractWith a constant growth of air transport around the world, there are significant needs for innovation and modernisation of existing air traffic management/communications, navigation and surveillance (ATM/CNS) systems. The purpose of this master’s thesis is the identification of the most current research areas in a global ATM system, comparison of the primary research & development (R&D) sections with research capabilities of the Department of Air Transport at the Czech Technical University in Prague, particularly with ATM systems laboratory focusing on research in ATM/CNS domain, and subsequently recommend a view to the year 2025 in a specific roadmap with steps required for further exploration. The first part of the thesis provides a comprehensive overview of the modernisation of ATM system worldwide, including programmes, visions and strategies of different organisations focused on ATM system innovation. The following part focused on the process of identification of the current research areas was done by the quantitative approach using a created mind map as an instrument for further exploration of the most current topics, together with the qualitative approach performed in the form of in-depth research combined with structured interview with academics and experts working on CNS/ATM research from Department of Air Transport in the Czech Technical University, Prague. Results from both methods were compared to the research capabilities of the Department of Air Transport and critically analysed. The last section of the thesis summarises outcomes and presents the areas as well as topics that are in alignment with the research abilities of the Department of Air Transport and offers recommendations for potential improvement as well as topics suggested for further research.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectATMcze
dc.subjectCNScze
dc.subjectLetecká dopravacze
dc.subjectmodernizacecze
dc.subjectinovacecze
dc.subjectvýzkumcze
dc.subjectSESARcze
dc.subjectGANPcze
dc.subjectEvropský ATM Master Plancze
dc.subjectATMeng
dc.subjectCNSeng
dc.subjectAir Transporteng
dc.subjectmodernisationeng
dc.subjectinnovationeng
dc.subjectresearcheng
dc.subjectSESAReng
dc.subjectGANPeng
dc.subjectEuropean ATM Master Planeng
dc.titleIdentifikace výzkumného potenciálu Ústavu letecké dopravycze
dc.titleIdentification of Research Potential of the Department of Air Transporteng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeMlezivová Michaela
theses.degree.disciplineProvoz a řízení letecké dopravycze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam