Zobrazit minimální záznam

Experimental Evaluation of Air Traffic Controllers Workload



dc.contributor.advisorSocha Vladimír
dc.contributor.authorJan Tecl
dc.date.accessioned2020-01-16T23:51:28Z
dc.date.available2020-01-16T23:51:28Z
dc.date.issued2020-01-16
dc.identifierKOS-785101619605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/85976
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vlivem pracovní zátěže na organismus řídícího letového provozu. V současné době existuje mnoho různých metod, jak pracovní zátěž měřit a hodnotit, ať už se jedná o chemický rozbor tělních tekutin nebo zdánlivě obyčejné hodnocení na základě tepové frekvence. Pro účely našeho měření bylo užito metody sběru hodnot tepové frekvence během simulovaných cvičení, která přesně odráží část práce vojenského radarového řídícího bojového použití. Pro co nejobjektivnější výsledky byla použita cvičení zaměřená na radarový monitoring v definovaných prostorech LKTRA a LKTSA s různou povahou provozu a různými leteckými úkoly. Ze závěrů měření a její analýzy pak plyne, jak pracovní zátěž odráží na psychofyziologických procesech v těle řídícího letového provozu, respektive na jeho srdečním rytmu.cze
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the influence of workload on the air traffic controller. There are currently many different methods of measuring and evaluating workload, whether it is chemical analysis of body fluids or seemingly ordinary heart rate evaluation. For the purpose of our measurements, a method of collecting heart rate values during simulated exercises was used, which accurately reflects part of the work of the military radar controller of combat use. For the most objective results, exercises focused on radar monitoring in defined areas of LKTRA and LKTSA with different nature of operations and different aeronautical tasks were used. The conclusions of the measurement and its analysis show how the workload reflects on the psychophysiological processes in the body of the air traffic controller, respectively on his heart rhythm.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectpracovní zátěžcze
dc.subjectřídící letového provozucze
dc.subjectŘLPcze
dc.subjectsběr datcze
dc.subjecttepová frekvencecze
dc.subjectEKGcze
dc.subjectsimulovaná cvičenícze
dc.subjectworkloadeng
dc.subjectair traffic controllereng
dc.subjectATCeng
dc.subjectdata collectioneng
dc.subjectheart rateeng
dc.subjectEKGeng
dc.subjectsimulated exerciseseng
dc.titleExperimentální hodnocení pracovní zátěže řídícího letového provozucze
dc.titleExperimental Evaluation of Air Traffic Controllers Workloadeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeBořil Jan
theses.degree.disciplineProvoz a řízení letecké dopravycze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam