Zpracování a úprava dat z 3D skenování pro dokumentaci vozidel
Processing and Adjustment of Data from 3D Scanning for Vehicle Documentation
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Adam Pták
Vedoucí práce
Svatý Zdeněk
Oponent práce
Vyčichl Jan
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav soudního znalectví v dopravěPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se ve svém úvodu zabývá metodami 3D skenování. V této části je uveden základní přehled a dělení skenovacích systémů včetně problematiky samotného procesu skenování. V dalších částech práce jsou popsány teoretické základy zpracování a úpravy naměřených dat. Tyto teoretické poznatky jsou následně aplikovány na konkrétních datech naskenovaného vozidla formou praktických ukázek. Pro účely této bakalářské práce byla veškerá data zpracována v programu Geomagic Design X a v programu Scene. V poslední části je řešena otázka vlivu zpracování a úpravy dat na výsledný model vozidla. This bachelor thesis deals with 3D scanning methods in its introduction. This section provides a basic overview and classification of scanning systems, including the issues of the scanning process. The theoretical basis of the processing and modification of the measured data are described in the following parts of the work. This theoretical knowledge is then applied to specific data of the scanned vehicle in the form of practical demonstrations. For this bachelor thesis, all data were processed in the program Geomagic Design X and the Scene program. The last part deals with the issue of the effect of data processing and modification on the resulting vehicle model.